خبر فوری

 
 
تاکید رئیس مجلس سنای پاکستان بر تقویت روابط اسلام آباد و تاشکند
کد خبر :593869879

15:07 1400/12/18


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر ازبکستان, محمد صادق سنجرانی,

رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با سفیر ازبکستان بر اهمیت روابط اسلام آباد و تاشکند و گسترش سطح همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با سفیر ازبکستان بر اهمیت روابط اسلام آباد و تاشکند و گسترش سطح همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ایبک عارف عثمان اف سفیر ازبکستان در اسلام آباد امروز چهارشنبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و تاشکند و گسترش سطح همکاری ها در زمینه های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان به مناسبات خود با ازبکستان اهمیت ویژه ای می دهد، پاکستان و ازبکستان نیازمند گسترش همکاری ها در زمینه هایی همچون اقتصاد، دفاع، فرهنگ، آموزش، تجارت و گردشگری هستند.

وی افزود: همکاری اقتصادی میان دو کشور، فرصت تعامل میان سرمایه گذاران دو طرف را فراهم خواهد نمود، توسعه همکاری های تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری میان دو کشور نیازمند تقویت مناسبات پارلمانی است. تکمیل پروژه ریلی میان پاکستان، افغانستان و ازبکستان به توسعه و شکوفایی منطقه منجر خواهد شد.

رئیس مجلس سنای پاکستان با اشاره به درگیر بودن دو کشور با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: دو کشور در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کووید-19 هستند، اتخاذ تدابیر حفاظتی و برنامه جامع استراتژیکی می تواند در زمینه مقابله با این ویروس موثر واقع گردد.

مقامات دو کشور در ادامه رایزنی ها در خصوص اوضاع امنیتی و سیاسی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

صادق سنجرانی تصریح کرد: پاکستان و ازبکستان همواره از مواضع یکدیگر در بسترهای مختلف بین المللی حمایت و پشتیبانی کرده اند، وی سپس جنایت های ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نقض حقوق بشر را به شدت محکوم نمود و گفت: همکاری پاکستان و ازبکستان در زمینه مسئله کشمیر نشان دهنده عمق روابط دوستانه میان دو کشور است و ما از همکاری همه جانبه ازبکستان در این زمینه تقدیر و تشکر می کنیم.

وی افزود: تمامی کشورها باید در زمینه مسئله فلسطین و کشمیر یک صدا و همدل شوند و اعتراض خود نسبت به جنایت و نقض حقوق بشر در این مناطق را اعلام کنند.

رئیس مجلس سنای پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار سفیر ازبکستان گفت: بندر گوادر نه تنها برای پاکستان بلکه برای بسیاری از کشورهای جهان تحول آفرین خواهد بود.

وی با اشاره به خدمات دهی موسسه خدمات پارلمانی پاکستان ابراز داشت: موسسه خدمات پارلمانی پاکستان در حال خدمت رسانی به نمایندگان کشورهای مختلف است و نمایندگان پارلمان ازبکستان نیز می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

سپس عارف عثمان اف سفیر ازبکستان اظهار داشت: دولت، ملت و پارلمان ازبکستان خواهان توسعه روابط دوستانه خود با پاکستان هستند، تقویت مناسبات پارلمانی و مردمی میان دو کشور امری بسیار ضروری است.

ارسال نظر

 
1