خبر فوری

 
 
تاکید رئیس مجلس سنای پاکستان بر تعمیق روابط دوجانبه اسلام آباد و برلین
کد خبر :1417329032

17:06 1403/04/21


برچسب ها : اسلام آباد, پارلمان مرکزی آلمان, پاکستان و آلمان, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر آلمان, یوسف رضا گیلانی,

رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار هیئت عالی رتبه پارلمان آلمان بر لزوم تحکیم روابط دوجانبه میان اسلام آباد و برلین و گسترش سطح همکاری های موجود میان دو کشور تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار هیئت عالی رتبه پارلمان آلمان بر لزوم تحکیم روابط دوجانبه میان اسلام آباد و برلین و گسترش سطح همکاری های موجود میان دو کشور تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه پارلمان آلمان به ریاست مایکل مولر نماینده پارلمان این کشور ظهر امروز پنجشنبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با سید یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار نمود.

رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار با اشاره به سطح همکاری های موجود پارلمانی، اقتصادی و دیپلماتیک میان پاکستان و آلمان بر عزم اسلام آباد برای تقویت بیش از پیش این همکاری ها تاکید کرد.

گیلانی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط پارلمانی میان پاکستان و آلمان اظهار داشت: روابط عالی رتبه دوجانبه به تقریب ملت های دو کشور کمک خواهد نمود.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم تبادل هیئت های پارلمانی میان دو کشور خاطرنشان کرد: پاکستان خواهان گسترش روابط خود با آلمان در تمامی سطوح و بخش هاست.

وی افزود: پاکستان به تلاش های خود برای مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی ادامه خواهد داد.

در ادامه این دیدار دو طرف به صورت مفصل درباره ارتقای حجم تجارت دوجانبه و گسترش همکاری های اقتصادی دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس مجلس سنای پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود از دولت آلمان برای ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان پاکستانی تقدیر و تشکر نمود.

وی هیئت آلمانی را از مشکلات به وجود آمده ناشی از تاخیر غیر عادی در روند صدور روادید آگاه ساخت و ابراز امیدواری نمود مشکلات موجود در این زمینه هرچه فوری رفع گردد.

وی اظهار داشت: پاکستان معتقد به حل صلح آمیز مناقشات بین المللی از طریق دیپلماسی و مذاکره است و ما مصمم به توسعه امنیت و ثبات در سطح جهانی هستیم. برپایی امنیت پایدار در منطقه آسیای جنوبی نیز به حل صلح آمیز مسئله کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و بر اساس خواست مردم این منطقه پیوند خورده است.

وی گفت: هند همواره از طرق مختلف مرتکب نقض حقوق بشر در منطقه کشمیر است و ارتش این کشور فضایی سرشار از رعب و وحشت را در این منطقه حاکم نموده است. فراهم نمودن حقوق بشر از نخستین اولویت های کشورهای اروپایی است، جامعه جهانی باید از اهرم فشار و نفوذ خود برای متوقف نمودن مهندسی سیاسی هند و بهبود وضعیت حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر تحت اشغال هند استفاده نماید.

گیلانی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اوضاع کنونی فلسطین تصریح کرد: وضعیت موجود در فلسطین بسیار تاسف آور است و جنایت های اسرائیل علیه مردم بی گناه غزه و رفح متوقف نشده است، جامعه جهانی باید برای متوقف نمودن جنایت علیه مردم فلسطین اقدامات جدی و موثر را انجام داده و تلاش های خود برای یافتن راهکار مناسب و قابل پذیرش در جهت ایجاد امنیت در منطقه را تسریع بخشد.

وی سپس به تشریح اهمیت استفاده از تجربیات یک دیگر در زمینه هایی همچون تغییرات اقلیمی و زیست محیطی، بهداشت و درمان، انرژی، آموزش و ورزش به ویژه فوتبال پرداخت.

رئیس مجلس سنای پاکستان همکاری دو کشور در مجامع جهانی مختلف به ویژه اتحادیه بین‌المجالس را خوشایند عنوان نمود و آن را مظهری از اعتماد متقابل موجود در روابط دو کشور دانست.

وی همچنین با اشاره به موضوع مهاجران افغان خاطرنشان کرد: پاکستان تا چندین دهه میزبان بیش از 3.5 میلیون مهاجر افغان بود، برپایی امنیت و ثبات در افغانستان در جهت منافع پاکستان است و نقض حقوق بشر باعث نگرانی ما شده است، ما خواهان افغانستان آباد، امن و خود مختار هستیم.

وی افزود: در حال حاضر نیز تعداد 3 هزار مهاجر افغانی در پاکستان حضور دارند که به کشورشان طرد نشده اند و ما خواهان همکاری آلمان در این زمینه هستیم.

رئیس مجلس سنای پاکستان با بیان اینکه 60 درصد از جمعیت پاکستان را قشر جوان و نوجوان تشکیل می دهند گفت: ارائه یک برنامه آموزشی حرفه ای برای این قشر در جهت شکوفایی استعدادهای آنها بسیار لازم است.

گیلانی با اشاره به 70 سالگی مناسبات دوجانبه پاکستان و آلمان تصریح کرد: این امر برای ما باعث افتخار است، روابط دوستانه دو کشور روز به روز در حال تقویت می باشد.

وی در پایان از رئیس پارلمان آلمان برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

هیئت پارلمانی آلمان نیز در ادامه ضمن تقدیر از رئیس مجلس سنای پاکستان اعلام داشت: پاکستان از جایگاه ویژه ای نزد آلمان برخوردار است و ما تقویت بیشتر همکاری ها با این کشور در زمینه های مختلف را خواستاریم.

ارسال نظر

 
1