خبر فوری

 
 
تاکید رئیس جمهور پاکستان بر گسترش سطح روابط اسلام آباد و ریاض
کد خبر :1098366456

11:11 1400/04/12


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر عربستان سعودی, نواف بن سعید المالکی,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد بر لزوم تقویت مناسبات و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور در تمام زمینه ها تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد بر لزوم تقویت مناسبات و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور در تمام زمینه ها تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد روز جمعه با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و ریاض و دیگر موضوعات سیاسی و امنیتی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر تقویت همکاری میان پاکستان و عربستان سعودی در بخش های اقتصادی و سرمایه گذاری ابراز داشت: دو کشور دارای روابط دوستانه مبتنی بر مشترکات مذهبی، فرهنگی و تاریخی می باشند که نیازمند توسعه بیش از پیش برای منافع دوجانبه است.

وی افزود: پاکستان خواهان گسترش همکاری های خود با عربستان سعودی در تمامی بخش ها به ویژه در زمینه های انرژی، علوم و فناوری، کشاورزی و فرهنگی است، روابط متقابل باید به نفع مشترک هر دو کشور گسترش یابد.

رئیس جمهور پاکستان تصریح کرد: جامعه پاکستانی های مقیم عربستان سعودی نقش مهمی در توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشور دارند، امیدواریم پس از بهبود اوضاع کرونایی دولت عربستان ممنوعیت سفر شهروندان پاکستانی به عربستان را مورد تجدید نظر قرار دهد.

دکتر عارف علوی گفت: پاکستان در پی گسترش روابط دو جانبه در زمینه رسانه و فرهنگ با کمک پیوندهای نهادی است، وی از همکاری های عربستان سعودی با پاکستان در شرایط دشوار و بحرانی تمجید نمود.

نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی نیز در جریان این دیدار بر لزوم تقویت همکاری ها میان دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید ورزید.

 

ارسال نظر

 
1