خبر فوری

 
 
تاکید رئیس جمهور پاکستان بر توسعه مناسبات دوستانه میان اسلام آباد و آنکارا
کد خبر :1767880378

16:30 1401/04/02


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر ترکیه, مصطفی یرداکول, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با سفیر ترکیه بر لزوم توسعه مناسبات دوستانه میان اسلام آباد و آنکارا و ارتقای روابط دوجانبه در تمام زمینه ها تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با سفیر ترکیه بر لزوم توسعه مناسبات دوستانه میان اسلام آباد و آنکارا و ارتقای روابط دوجانبه در تمام زمینه ها تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، احسان مصطفی یردگل سفیر ترکیه در پایان ماموریت دیپلماتیک خود در پاکستان امروز پنجشنبه با دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه مشترک و مناسبات دوجانبه سیاسی و اقتصادی پاکستان و ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه میان پاکستان و ترکیه مبتنی بر ارزش های مشترک فرهنگی، مذهبی و اجتماعی ابراز داشت: مردم پاکستان و ترکیه دارای پیوند دیرینه و قلبی با یکدیگر هستند.

وی با اشاره به همکاری پاکستان و ترکیه با دیگر کشورهای اسلامی در بسترهای مختلف جهانی همچون سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی در زمینه مقابله با اسلام هراسی خاطرنشان کرد: امید می رود تعاملات همه جانبه و سودمند میان دو کشور بیش از پیش تقویت و گسترش یابد.

وی با بیان اینکه تلاش های مشترک باعث شد سازمان ملل متحد تاریخ 15 مارس را به عنوان روز جهانی مقابله با اسلام هراسی تعیین کند تصریح کرد: اسلام هراسی در سرتاسر دنیا به ویژه در هند در حال گسترش است. تمامی اقلیت های مذهبی در هند به ویژه مسلمانان این کشور در هدف ظلم و جنایت قرار دارند و منازل و عبادتگاه های مسلمانان هند در حال تخریب از سوی مقامات این کشور است.

رئیس جمهوری پاکستان  در بخش دیگری از اظهارات خود از حمایت های همه جانبه و بی بدیل ترکیه از مواضع پاکستان در قبال مناقشه جامو و کشمیر تقدیر نمود.

وی گفت: دو کشور دارای مواضع مشترکی در قبال مسائل مختلف جهانی از جمله مسئله قبرس و اشغال غیر قانونی منطقه جامو و کشمیر توسط هند و بازسازی سازمان ملل متحد می باشند.

دکتر عارف علوی در پایان این دیدار پایان موفقیت آمیز ماموریت دیپلماتیک را به سفیر ترکیه تبریک گفت و از تلاش ها و اقدامات شخصی وی در جهت تقویت مناسبات دوستانه میان اسلام آباد و آنکارا تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1