خبر فوری

 
 
تاکید بر تقویت تعاملات دوجانبه پاکستان و افغانستان طی دیدار مقامات دو کشور
کد خبر :795128725

19:32 1399/08/07


برچسب ها : اسد قیصر, افغانستان, پاکستان, پاکستان و افغانستان, تجارت, سرمایه گذاری, قاسم خان سوری, مجمع تجارت و سرمایه گذاری پاکستان و افغانستان, معاون رئیس مجلس ملی, وزیر صنعت و تجارت,

نثار احمد گوریانی وزیر صنعت و تجارت افغانستان و نجیب الله نصیر رئیس کمیسیون مجلس افغانستان برای بهداشت، ورزش و نوجوانان امروز با قاسم خان سوری معاون سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار و در مورد تعاملات دوجانبه به رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نثار احمد گوریانی وزیر صنعت و تجارت افغانستان و نجیب الله نصیر رئیس کمیسیون مجلس افغانستان برای بهداشت، ورزش و نوجوانان امروز با حضور در دفتر معاون مجلس ملی پاکستان، با قاسم خان سوری معاون سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار و در مورد تعاملات دوجانبه به رایزنی پرداختند.

قاسم خان سوری در این دیدار، گفت: پاکستان علاوه بر اینکه خواستار صلح پایدار در افغانستان است، از مذاکرات بین جناح های افغان نیز حمایت می کند. رفاه و صلح پاکستان منوط به رفاه و امنیت افغانستان است و دولت فعلی فدرال پاکستان علاقه ویژه ای برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی با افغانستان داد. وی افزود: کمیته اجرایی گروه دوستی پاکستان-افغانستان در مجلس ملی پاکستان به ریاست اسد قیصر رئیس مجلس ملی تشکیل شده است که درحال ایفای نقش فعال در زمینه های گسترش تعاملات دوجانبه، تجارت و برطرف سازی موانع موجود در مسیر تجارت ترانزیت افغانستان است. درپی پیشنهادات این کمیته، دولت فدرال علاوه بر اجرای سیاست ویزای رایگان برای افغانستان، اقدامات متعددی برای رفع موانع در تجارت و تجارت ترانزیتی انجام داده است که برگزاری مجمع تجارت و سرمایه گذاری پاکستان و افغانستان 2020 نیز یکی از حلقه های این زنجیر شمرده می شود. برخی قدرت ها نمی توانند همبستگی و ارتقاء روابط دو کشور را ببینند و برای همین با استفاده از تروریسم و دیگر ابزار، سعی در ایجاد خلل و موانع در روابط دو کشور می کنند، اما دو کشور پاکستان و افغانستان با استفاده از صبر و حوصله برای توسعه و رفاع منطقه، باید دسیسه های شیطانی را خنثی سازند.

معاون سخنگوی مجلس ملی پاکستان در ادامه طی گفتگو در رابطه با کریدور اقتصادی پاکستان و چین، این پروژه بزرگ میان پاکستان و چین را عاملی برای رشد و توسعه منطقه توصیف کرد و گفت که افغانستان به طور مستقیم می تواند از آن بهره مند شود. با افزایش تجارت میان دو کشور پاکستان و افغانستان، مسیر های جدید رفاه و توسعه مردم دو کشور را باز خواهد کرد.

وزیر صنعت و تجارت افغانستان با بیان اینکه افغانستان به روابط تاریخی خود با پاکستان اهمیت ویژه ای می دهد و خواستار تقویت بیشتر آن است، تلاش های عمران خان نخست وزیر پاکستان، سخنگوی مجلس ملی و تلاش های صورت گرفته در سطح پارلمانی جهت برطرف کردن موانع موجود در مسیر تجارت دوجانبه، تجارت ترانزیت افغانستان، تقویت روابط دوجانبه و ارائه تسهیلات به جامعه تجار را مورد قدردانی قرار داد و تشکر کرد. وی ضمن تمجید از سمینار دو روزه برگزار شده به ریاست مجلس ملی پاکستان، ابراز اطمینان کرد که این سمینار مقدمه ای برای توسعه روابط دوجانبه، به ویژه روابط اقتصادی و تجاری خواهد بود.  

ارسال نظر

 
1