خبر فوری

 
 
تاکتیک تکراری نهاد های امنیتی پاکستان برای کسب مدال موفقیت با معرفی فرد ربوده شده به عنوان مجرم، این بار در پرونده بلال خان
کد خبر :1885385301

19:54 1400/06/30


برچسب ها : افراد تکفیری, افراد ربوده شده شیعه, پاکستان, شیعیان پاکستان, محمد بلال خان,

نیروی پلیس پایتخت پاکستان به همراه وزیر کشور پاکستان طی تاکتیکی تکراری که سعی داشتند برای تکمیل یکی از پرونده های قتل عناصر فعال تکفیری، یکی از شیعیان پاراچنار را عامل قتل معرفی کنند، برملا شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه در پرونده قتل بلال خان که در خرداد ماه سال 1398 به قتل رسیده بود، پیشرفت صورت گرفته است، افزود: قاتل این بلاگر توسط نیروی پلیس اسلام آباد دستگیر شده است و قتل این روزنامه نگار برخلاف اتهامات برخی گروه ها که سازمان های امنیتی را مسئول آن دانسته بودند، در حقیقت براساس عقاید مذهبی صورت گرفته است.

"محمد بلال خان کسب و کار ایجاد نفرت ها را داشت، و در این راستا شبانه روز تلاش کرد. وی در اقداماتی چون خشونت های دینی، ایجاد نفرت های مذهبی، تفرقه افکنی و سر دادن شعارهای کافر (نسبت به شیعیان) در صف مقدم حضور داشت. وی هماهنگ و هم فکر با گروه های تکفیری و تروریستی بوده و عضو شبکه "وصال اردو" که در راستای افراط گرایی مذهبی و سیاسی فعالیت می‌کند، بود."

براساس گزارش های منتشر شده، سید عابد علی شاه مورخ 20 خرداد 1398 مقتول بلال خان ساکن چلاس را در منطقه G-9/4 محدوده کلانتری کراچی کمپنی با ضربات خنجر به قتل رسانده است. نیروی پلیس اظهار داشت که متهم پس از قتل موفق به فرار از محل شد، اما تیم مامور به تحقیقات با همکاری دایره مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب موفق شد سید عابد علی شاه ساکن روستای نورکی شهرستان پاراچنار را دستگیر کند، بازجویی آغاز شده است و بازرس کل اسلام آباد ضمن تشویق تیم های فعال در این زمینه، برای قدردانی از آنها ارائه مبالغی را نیز اعلام کرده است.

 

ناگفته نماند پیش از این علاوه بر اخباری در خصوص دستگیری قاتل، گزارش هایی در خصوص مولفه عشق و عاشقی و قتل توسط برادران دختر و همچنین دست داشتن سازمان های امنیتی در این قتل به دلیل انتقاد های سنگین مقتول از دولت و نهاد های امنیتی، منتشر شده بود.

 این درحالی است که احمد طوری بلاگر در پیامی ضمن نشر تمامی گزارش های منتشر شده در خصوص قتل این فرد، این اظهارات در خصوص دستگیری قاتل را خلاف واقع عنوان کرد و افزود: هم شیخ رشید وزیر کشور و هم پلیس اسلام آباد دروغ گفته اند و این دروغ در دادگاه افشا می شود. زیرا اسمی که آنها به عنوان قاتل معرفی کرده اند، دو ماه قبل از اسلام آباد ربوده شده است، و حالا اسم او را به عنوان قاتل معرفی و این شخص بی گناه را به جای قاتل جا زده اند.

وی در ادامه گزارشش می گوید: پلیس کراچی نیز چنین اقداماتی را انجام می دهد که نام افراد مفقود شده (توسط نیروهای امنیتی) را در هر پرونده قتل ارائه می کند که این افراد بعدها تبرئه می شوند. 400 مورد از این قبیل پرونده ها پس از پرونده قتل نقیب الله محسود به دست سرپرست پلیس کراچی، آشکار شده است، اکنون زمان آن رسیده تا پلیس، وزارت کشور و بقیه اداره ها از این چنین اقدامات و تاکتیک ها دست بردارند.

شایان ذکر است سید عابد علی شاه که برادر زاده 5 ساله خود را برای معالجه به بیمارستان اسلام آباد برده بود، از همان بیمارستان مفقود شده است که منابع خبری شیعه پاکستان خبر ربایش وی توسط نیروهای امنیتی را مورخ 4 مرداد 1400 منتشر کردند. برای آزادی وی علاوه بر اسلام آباد، در پیشاور نیز تظاهراتی صورت گرفت که نتیجه بخش نبود.

 

تصویری از شکایت ثبت شده در اسلام آباد در خصوص مفقود شدن عابد علی شاه

بخوانید: ربودن یک شیعه دیگر بنام عابد علی شاه از اسلام آباد

             محمد بلال خان خبرنگار مقتول در سخنان مفتی امجد عباس

              

ارسال نظر

 
1