خبر فوری

 
 
تاریخچه ارتش انقلابی سندهو دیش SRA
کد خبر :126763045

18:08 1399/03/31


برچسب ها : SRA, ارتش انقلابی سندهو دیش,

ارتش انقلابی سندهو دیش اس آر ای شاخه خشونت طلب از حزب ملی گرای سند موسوم به جبهه ملی زنده باد سند است که نام آن برای نخستین بار در سال 2010 میلادی با برعهده گرفتن مسئولیت حمله انفجاری، ظاهر شد.


سند: به گزارش راز نیوز| سودو سندی سخنگوی ارتش انقلابی سندهو  دیش در اظهارات خود، گفت: اس آر ای ارتش انقلابی سندهو دیش ضمن درود به روان شهید نیاز لاشاری ، مسئولیت حملات علیه نیروهای رنجرز در کراچی، لارکانه و گوتکی را برعهده می گیرد.

وی در ادامه افزود: از شهید سمیع الله کلهورو تا شهید نیاز لاشاری ، همه از اعضای ملی گرا و فعالان سیاسی بودند که پس از ربایش اجباری توسط نیروهای امنیتی، اجساد آنها در وضعیت وخیم و شکنجه شده به ما تحویل داده شد، این افراد از مسیر های عبوری و از منازل شان ربوده شده و پس از سالها شکنجه در شکنجه گاه های نیروهای امنیتی، اجساد زخمی آنها در گوشه و کناری رها شده اند. ارتش انقلابی سندهو دیش ضمن درود به شهدای وطن، متعهد می شود که از عاملان قطرات خون ریخته شده این افراد، انتقام بگیرد. هیئت حاکمه پاکستان با بکارگیری قدرت سردمداران پنجابی و ارتش پنجابی، سرزمین سند ما را اشغال کرده است. ما هیچگونه مهاجم خارجی و اشغال منابع سند توسط آنان، چون سرزمین، رودخانه، ساحل و منابع سند را نمی پذیریم؛ ما حملات خود علیه تمامی پروژه های مشترک پنجاب و چین در راستای اشغال سرزمین، رودخانه، و منابع سند از جمله سی پیک، را ادامه خواهیم داد. ارتش انقلابی سندهو دیش تا آزادای کامل سند، مقاومت و تلاش خود را ادامه خواهد داد.

شایان ذکر است اسم این گروه مسلح ملی گرای سند نخستین بار در سال 2010 میلادی زمانی که حمله ای علیه خط ریلی شهر حیدر آباد رخ داد، توسط اعلامیه های منتشر شده از سوی این گروه مسلح، ظاهر شد. بسیاری از این سازمان و گروه های مشغول به کار در ایالت سند تحت عنوان "زنده باد سند" شاخه های حزب رهبر محبوب ناسیونالیست ملی سندی به اسم غلام مرتضی سید معروف به جی ام سید و حزب ملی زنده باد سند "جسقم" هستند که بسیاری از این سازمان ها و گروه ها با تبعیت از نظریه عدم خشونت جی ام سید درحال تلاش برای آزادی و دستیابی به استقلال از چنگال ظلم هیئت حاکمه پنجابی پاکستان هستند. تاکنون تنها دو گروه یا شاخه حزب ملی زنده باد سند چون " ارتش آزادی بخش سندهو دیش تحت نظارت جبهه متحد زنده باد سند (گروه شفیع برفت) و دیگری ارتش انقلابی سندهو دیش" هستند که تاکنون دست به عملیات های خشونت آمیز زده اند. گفتنی است ارتش انقلابی نیز توسط شفیع برفت با اسم مستعار دریا خان تشکیل شده بود که طبق گزارش منابع محلی، دریاخان اسم دوم شفیع برفت است. شفیع برفت درحال حاضر پس از تبعید خود تحمیلی، در شهر فرانکفورت آلمان ساکن است. پس از آن، سید اصغر شاه معروف به فرمانده صوفی شاه عنایت از رهبران این حزب و ساکن جامشورو، پس از اختلاف با شفیع برفت، فرماندهی ارتش انقلابی سندهو دیش را به دست گرفت و درحال حاضر نیز وی فرمانده این گروه مسلح ملی گرا است.

گفتنی است ارتش انقلابی سندهو دیش علاوه بر مسئولیت سه حمله اخیر در ایالت سند علیه نیروهای  رینجرز ارتش پاکستان، مسئولیت انفجار سال 2013 در خارج از سفارتخانه چین در کراچی، هدف قرار دادن خودروی مهندس چینی در منطقه گلشن حدید کراچی و حمله به عناصر فعال در پروژه سی پیک در حوالی شهر سکهر را برعهده گرفته است. همچنین این گروه، مسئولیت برخی از حملات صورت گرفته علیه گروه های تروریستی لشکر طیبه و جماعت الدعوه در شهر های کراچی، حیدرآباد، لارکانه و دیگر شهر ها را نیز برعهده گرفته است.

ناگفته نماند دولت پاکستان در فهرست گروه های ممنوعه منتشر شده در ماه مه 2020 بسیاری از گروه های تشکیل شده برپایه تفرقه افکنی مذهبی و غیر مذهبی از جمله احزاب ملی گرای سند چون جبهه ملی زنده باد سند(جسقم)، ارتش آزادی خواه سندهو دیش و ارتش انقلابی سندهو دیش را به جرم عملیات های خشونت آمیز و مخالف سیاست های پاکستان، طبق قانون مبارزه با تروریسم 1997، باطل و ممنوعه اعلام کرده بود.

 

 

بخوانید: جان باختن چهار تن در جریان دو حمله همزمان به خودروی نیروهای رنجرز در ایالت سند

ارسال نظر

 
1