خبر فوری

 
تاخیر در پرداخت وام 1 میلیارد دلاری به پاکستان
کد خبر :1654866360

14:28 1400/03/25


برچسب ها : بانک توسعه آسیا, بانک جهانی, پاکستان و صندوق بین المللی پول, پرداخت وام,

بانک جهانی و بانک توسعه آسیا پرداخت وام 1 میلیارد دلاری به پاکستان را به تاخیر انداخت


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| بانک جهانی و بانک توسعه آسیا پرداخت وام 1 میلیارد دلاری به پاکستان را به تاخیر انداخت.

پاکستان از نظر پشتیبانی بودجه 800 میلیون دلار از بانک جهانی دریافت میکند، دلیل تعویق در پرداخت وام 1 میلیارد دلاری به پاکستان تاخیر در تحقق برخی شرایط و بن بست مذاکرات با صندوق بین المللی پول از سوی پاکستان است.

منبع وزارت دارایی به خبر گزاری ها گفت: درتاریخ 7 تیر بانک جهانی وام 800 میلیون دلار را تصویب میکند، تا پیش از این حجم وام 1.5 میلیارد دلار بود.

بانک جهانی در قالب برنامه RISE-2  سه بخش پانصد میلیون دلاری برای پاکستان تصویب کرده بود اما پس از آن بانک جهانی پرداخت یک بخش را به تعویق انداخت و حجم دو بخش باقی مانده را به 400 میلیون کاهش داد.

به گفته منابع اسلام آباد نتوانست به برخی شرایط در زمینه گرفتن وام عمل کند که در نتیجه آن بانک جهانی حجم وام را کاهش داد، همچنین بانک توسعه آسیا نیز پرداخت وام 300 میلیون دلاری در زمینه اصلاحات و پایداری مالی در بخش انرژی را به تعویق انداخته است.

همچنین به گفته منابع مذاکرات طولانی در حال انجام با صندوق بین المللی پول باعث به تعویق افتادن وام ها از سوی بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی شده است.

قرار بود مذاکرات بین پاکستان و صندوق بین المللی پول قبل از اعلام بودجه به پایان رسد اما وضع مالیات اضافه و افزایش 46 درصدی تعرفه های برق بن بست های را ایجاد کرد.

ارسال نظر

 
1