خبر فوری

 
 
تأکید وزیر امور اقتصادی پاکستان بر لزوم همکاری جامعه جهانی برای مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوایی
کد خبر :1432926402

09:44 1401/08/12


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و هلند, سردار ایاز صادق, سفیر هلند, وزیر امور اقتصادی پاکستان, کشاورزی,

وزیر امور اقتصادی پاکستان در دیدار با سفیر هلند بر لزوم همکاری جامعه جهانی برای مقابله با پیامدهای منفی تغییرات آب و هوایی تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور اقتصادی پاکستان در دیدار با سفیر هلند بر لزوم همکاری جامعه جهانی برای مقابله با پیامدهای منفی تغییرات آب و هوایی تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خانم هینی سفیر هلند در اسلام آباد روز گذشته با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه میان پاکستان و هلند بحث و گفتگو نمودند و بر لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور تأکید ورزیدند.

سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان در این دیدار با تقدیر از کمک‌های ارسالی از جانب دولت هلند در جریان سیل اخیر و سیل سال 2010 میلادی اظهار داشت: سهم پاکستان در تولید گازهای گلخانه‌ای کمتر از یک درصد است؛ اما با این وجود در رأس کشورهای تحت تأثیر پیامدهای ناشی از تغییرات آب و هوایی قرار دارد.

وی افزود: پاکستان نیازمند همکاری جامعه جهانی برای مقابله با پیامدهای منفی تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی است تا بتوان در آینده اقشار ضعیف و تهی دست جامعه را از ویرانی‌های حوادث طبیعی نجات داد.

سرکار خانم هینی سفیر هلند نیز در جریان این دیدار با تمجید از سطح روابط دوستانه میان پاکستان و هلند خاطرنشان کرد: ما از پیامدهای ویرانگر تغییرات آب و هوایی به خوبی آگاه هستیم و دولت هلند در حال تلاش برای ارائه حداکثر کمک‌های خود به دولت پاکستان است، ما آماده همکاری در زمینه برنامه‌های بلند مدت با اسلام آباد هستیم.

وی افزود: با توجه به تغییرات سریع آب و هوایی، جهان نیازمند اتحاد و مشارکت برای نجات هر کشور از پیامدهای این پدیده است.

سردار ایاز صادق در بخش دیگری از این دیدار با تأکید بر همکاری‌های توسعه بخش در سطح دولتی تصریح کرد: ما ازسرگیری برنامه بورسیه تحصیلی از سوی هلند و اختصاص سهمیه ویژه در این خصوص هستیم.

وی همچنین بر ارائه کمک‌های فنی در بخش کشاورزی به ویژه منابع آبی و آبیاری و همچنین باغبانی به ویژه انواع توت‌ها، سبزیجات، تولید بذر، دامداری و لبنیات تأکید کرد، زیرا هلند دارای فناوری‌های روز دنیا در این بخش‌ها است.

وزیر امور اقتصادی پاکستان افزود: شرکت‌های هلندی می‌توانند در زمینه انتقال فناوری برای توسعه بذر در پاکستان همکاری نمایند.

سفیر هلند نیز در ادامه نسبت به همکاری همه‌جانبه و جامع در این زمینه قول مساعد داد و گفت: اقداماتی در زمینه این برنامه‌ها به ویژه در بخش آموزش حرفه‌ای و تبادل فنی آغاز شده است.

ارسال نظر

 
1