خبر فوری

 
تأکید وزیر اقتصاد پاکستان بر لزوم توسعه مناسبات میان اسلام آباد و مینسک
کد خبر :258978027

11:25 1402/03/11


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و بلاروس, سردار ایاز صادق, وزیر امور اقتصادی پاکستان, وزیرامور خارجه بلاروس,

وزیر امور اقتصادی پاکستان در دیدار وزیر خارجه بلاروس بر لزوم توسعه مناسبات و تقویت همکاری های راهبردی میان دو کشور تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور اقتصادی پاکستان در دیدار وزیر خارجه بلاروس بر لزوم توسعه مناسبات و تقویت همکاری های راهبردی میان دو کشور تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرگئی آلینیک وزیر خارجه بلاروس که در سفری رسمی و در رأس هیئت بلندپایه به اسلام آباد رفته است، روز گذشته با سردار محمد ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار نمود.
در این دیدار دو طرف در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند و پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تصمیمات اتخاذ شده در نشست کمیسیون وزارتی مشترک دو کشور که در ژانویه سال جاری برگزار شد را مورد بررسی قرار دادند.
وزیر امور اقتصادی پاکستان در دیدار با هیئت بلاروسی ضمن خوشامدگویی به آنان به تشریح سطح مناسبات دوستانه و صمیمی میان دو کشور پرداخت و گفت: دو کشور مصمم به توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه در آینده هستند.
سردار ایاز صادق با تمجید از برگزاری موفقیت آمیز نشست کمیسیون وزارتی مشترک دو کشور خاطرنشان کرد: این نشست به گشایش مسیرهای جدید برای ارتقای همکاری ها میان دو کشور در عرصه تجارت، کشاورزی، بهداشت و درمان، علوم و فناوری، گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنعت منجر شده است.
وی افزود: شهروندان بلاروسی تحت برنامه PTAP می توانند از آموزش در بخش های بانکداری، راه آهن و پست بهره مند شوند.
در ادامه این دیدار وزیر خارجه بلاروس نیز طی سخنانی بر توسعه مناسبات میان دو کشور تأکید کرد و گفت: توسعه روابط میان دولت ها و جامعه بازرگانان دو کشور مهمترین نیاز در عرصه کنونی است.
وی تصریح کرد: بلاروس از توانمندی خوبی در بخش فن آوری های زیست پزشکی، زمین شناسی، معدن، کشاورزی، کود و فناوری اطلاعات برخوردار است و پاکستان می تواند از این تجارب استفاده نماید.
وی همچنین بر لزوم توسعه همکاری ها میان دو کشور در بخش کشاورزی تأکید کرد.
در این دیدار ایگور بِله سفیر بلاروس در اسلام آباد، عمیر کریم سرپرست دبیر امور اقتصادی پاکستان و دیگر مقامات عالی رتبه از دو کشور نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1