خبر فوری

 
 
تأکید نخست وزیر پاکستان بر تعمیق مناسبات میان اسلام آباد و برلین
کد خبر :211108847

13:35 1401/08/18


برچسب ها : اولاف شولتس, پاکستان و آلمان, پاکستان و مصر, صدراعظم آلمان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با صدراعظم آلمان بر تعمیق مناسبات میان اسلام آباد و برلین در تمام زمینه تأکید ورزید.


شرم الشیخ: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با صدراعظم آلمان بر تعمیق مناسبات میان اسلام آباد و برلین در تمام زمینه تأکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نسخت وزیر پاکستان در حاشیه نشست بین‌المللی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در مصر با اولاف شولتس صدراعظم آلمان به دیدار و رایزنی پرداخت.

مقامات دو کشور در جریان این دیدار به بررسی سطح روابط موجود میان پاکستان و آلمان و ظرفیت‌های موجود جهت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف پرداخته و در زمینه موضوعات مشترک مورد علاقه منطقه‌ای و جهانی بحث و گفتگو نمودند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار با تأکید بر عزم اسلام آباد برای توسعه روابط دوجانبه با برلین در زمینه‌های تجارت، سرمایه گذاری، تغییرات آب و هوایی و انرژی تجدیدپذیر ابراز داشت: پاکستان و آلمان باید همکاری های خود را برای ارائه فرصت‌های مناسب به جوانان در بخش‌های مختلف توسعه دهند.

وی از همکاری آلمان در زمینه ارائه آموزش‌های فنی طی سالیان گذشته تقدیر نمود و بر لزوم تبادل دانش میان دو کشور تأکید ورزید.

نخست وزیر پاکستان همچنین از حمایت‌های برلین در زمینه استفاده از امتیاز طرح جی اس پی پلاس قدردانی نمود.

وی در ادامه با اشاره به پدیده تغییرات آب و هوایی در سطح جهانی خاطرنشان کرد: پاکستان علی رغم دارا بودن سهم ناچیز در تولید گازهای گلخانه‌ای که منجر به گرم شدن کره زمین می‌گردد به شدت تحت تأثیر پیامدهای این پدیده قرار گرفته است.

شهباز شریف با تقدیر از کمک‌های ارسالی آلمان برای سیل زدگان پاکستانی گزارشی از اقدامات دولت در زمینه احیا و بازسازی نقاط آسیب دیده در سیل را به صدراعظم آلمان ارائه داد.

وی بر لزوم اتخاذ تصمیمات جسورانه از سوی اجلاس تغییرات آب و هوایی شرم الشیخ در زمینه مقابله با پدیده تغییرات زیست محیطی به ویژه عدالت آب و هوا و آسیب‌ها و پیامدهای این پدیده تأکید کرد.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با صدراعظم آلمان به تشریح وضعیت منطقه پرداخت و افزود: پاکستان به درخواست آلمان و دیگر کشورهای خارجی در زمینه خروج شهروندانشان از افغانستان همکاری نموده است.

ارسال نظر

 
1