خبر فوری

 
 
تأکید مدیر اجرایی شورای مبلمان پاکستان بر افزایش حجم تجارت دوجانبه میان پاکستان و ایتالیا به 4 میلیارد یورو
کد خبر :1651752715

15:26 1401/08/09


برچسب ها : پاکستان و ایتالیا, تجارت بین المللی, تجارت دوطرفه, سفیر ایتالیا,

تأکید مدیر اجرایی شورای مبلمان پاکستان بر افزایش حجم تجارت دوجانبه میان پاکستان و ایتالیا به 4 میلیارد یورو


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کاشف اشفاق مدیر اجرایی شورای مبلمان پاکستان بر افزایش حجم تجارت دوجانبه میان اسلام آباد و رم به 4 میلیارد یورو در سال تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، کاشف اشفاق مدیر اجرایی شورای مبلمان پاکستان روز گذشته در دیدار با محمد شهریار خان کنسول افتخاری سرمایه گذاری ایتالیا اظهار داشت: آندریاس فرریز سفیر ایتالیا در اسلام آباد نقش ویژه‌ای در توسعه روابط تجاری میان دو کشور و تقویت روابط نزدیک دوجانبه ایفا نموده است.

وی افزود: در سال جاری حجم تجارت میان دو کشور رشد چشمگیری داشته است و به میزان تقریبی 2 میلیارد یورو افزایش داشت، این رقم در سال 2021 میلادی معادل 1.52 میلیارد یورو بود.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین مرتبه حجم صادرات پاکستان از رقم 1 میلیارد یورو فراتر رفته است، این حجم از واردات ایتالیا نیز بالاتر است، اکنون ایتالیا به دومین کشور بزرگ هدف برای صادرات پاکستان در بازار اروپا تبدیل شده است. دو کشور نیازمند ارتقای سرمایه‌گذاری‌ها و جستجوی ظرفیت‌های جدید تجاری برای دستیابی به هدف تجارت به ارزش 4 میلیارد یورو خواهند بود.

کاشف اشفاق در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: شمار شهروندان پاکستانی مقیم ایتالیا طی 10 سال گذشته از 25 هزار نفر به 200 هزار نفر افزایش یافته است. دو کشور دارای روابط دوستانه و دیرینه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند. مواضع مشترک میان دو کشور در خصوص موضوعات منطقه‌ای و توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف رضایت بخش است.

محمد شهریار خان کنسول افتخاری سرمایه گذاری ایتالیا و سفیر افتخاری پاکستان در بخش گردشگری نیز در این دیدار اظهار داشت: پاکستان با جمعیتی نزدیک به 220 میلیون نفر و تقاضای روزافزون برای محصولات پیشرفته به بازاری جذاب برای صنعتگران و کارآفرینان ایتالیایی تبدیل شده است.

ارسال نظر

 
1