خبر فوری

 
 
تأکید سفیر ویتنام بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه تجارت میان پاکستان و ویتنام
کد خبر :1768013409

13:16 1401/08/26


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, پاکستان و ویتنام, تجارت بین المللی, تجارت پاکستان, تجارت دوطرفه, رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, سفیر ویتنام,

سفیر ویتنام در اسلام آباد در بازدید از اتاق بازرگانی اسلام آباد بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در جهت ارتقای حجم تجارت میان پاکستان و ویتنام تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر ویتنام در اسلام آباد در بازدید از اتاق بازرگانی اسلام آباد بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در جهت ارتقای حجم تجارت میان پاکستان و ویتنام تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نوین تین فانگ سفیر ویتنام در اسلام آباد روز گذشته از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد بازدید و رئیس این اتاق و دیگر شخصیت‌های بازرگانی فعال میان دو کشور دیدار نمود.

سفیر ویتانم در این دیدار ابراز داشت: پاکستان از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه روابط تجاری و افزایش میزان صادرات به ویتنام برخوردار است، ویتنام محصولات مختلفی از جمله نخ و پنبه، دارو، ابزار آلات جراحی، محصولات چرمی، منسوجات، مواد شیمیایی، گوشت و فرآورده‌های گوشت گوسفند، غذای خانگی حیوانات، کود و غیره را وارد می‌کند، بنابراین پاکستان از موقعیت مناسبی برای افزایش صادرات این محصولات به ویتنام برخوردار است که می‌تواند به ارتقای حجم تجارت دوجانبه به بیش از 1 میلیارد دلار منجر گردد.

وی با اشاره به توانمندی بالایی نیروی متخصص پاکستان در زمینه فناوری اطلاعات و نرم افزار خاطرنشان کرد: ویتنام به صورت اشد نیازمند نیروهای کار متخصص در این زمینه‌هاست و پاکستان می‌تواند نیروی انسانی خود بخش‌های فناوری اطلاعات و نرم افزار را به ویتنام اعزام کند.

سفیر ویتنام در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع شخصیت‌های تجاری و بازرگانی تصریح کرد: اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد یک هیئت ویژه برای ویتانم تشکیل دهد و ما تمامی همکاری های لازم برای نتیجه بخش بودن سفر هیئت پاکستانی به ویتنام را تدارک خواهیم دید.

وی بر لزوم تبادل رسمی هیئت‌های تجاری میان دو کشور جهت یافتن مسیرهای جدید همکاری دوجانبه تأکید ورزید و به تشریح اهمیت ثبات و تداوم سیاست‌گذاری‌های پاکستان در جهت ترغیب سرمایه‌های خارجی از ویتانم، آسه آن و دیگر کشورها پرداخت.

وی از پیشنهاد اتاق بازرگانی اسلام آباد برای برگزاری اجلاس پاکستان آسه آن تمجید نمود و برای برگزاری این نشست قول مساعد همکاری داد.

سفیر ویتنام تصریح کرد: حجم کل تجارت ویتنام در ده ماهه ابتدایی سال 2022 معادل 675 میلیارد دلار بود که 333 میلیارد دلار از آن به واردات و 342 میلیارد دلار دیگر نیز مربوط به صادرات است، بنابراین پاکستان از فرصت‌های گسترده‌ای برای توسعه تجارت و صادرات خود به ویتنام برخوردار است.

احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد نیز در این نشست با اشاره به روابط دوستانه میان پاکستان و ویتنام اظهار داشت: حجم تجارت میان پاکستان و ویتنام در سال 2021 علی رغم روابط دوستانه میان دو کشور تنها 700 میلیون دلار بود که در مقایسه با ظرفیت‌های موجود میان دو کشور در سطح بسیار پایینی قرار دارد. مهم‌ترین علت حجم پایین تجارت میان دو کشور عدم آگاهی جامعه تجار و بازرگانان دو کشور از فرصت‌های تجاری است.

وی بر لزوم ایجاد روابط مستحکم تجاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور جهت جستجوی تمامی ظرفیت‌های موجود همکاری در زمینه‌های مختلف و بهبود تجارت دوجانبه تأکید کرد.

احسن بختاوری خاطرنشان کرد: پاکستان و ویتنام می‌توانند در زمینه‌هایی همچون فناوری اطلاعات، نرم افزار، کشاورزی، آموزش و فرهنگ، انرژی و غیره با یکدیگر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه ویتنام یکی از مهم‌ترین کشورهای عضو آسه آن است تصریح کرد: برقراری روابط نزدیک با ویتانم باعث خواهد شد پاکستان به بازار بزرگ منطقه آسه آن دسترسی پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی ویتنام در ادامه اظهارات خود از شرکت‌های سرمایه گذاری ویتنامی برای حضور و مشارکت در بخش مختلف پاکستان از جمله سی پک دعوت به عمل آورد و گفت: شرکت‌های ویتنامی می‌توانند در زمینه‌های مختلفی به ویژه تلفن‌های هوشمند و تراشه‌های کامپیوتری سرمایه گذاری کنند؛ زیرا ویتنام از تخصص ویژه‌ای در این بخش برخوردار است.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران ویتنام با مشارکت در بخش‌های مختلف علاوه بر تأمین نیازهای پاکستان می‌توانند به کشورهای دیگر صادرات داشته باشند.

ارسال نظر

 
1