خبر فوری

 
 
بی رحمی ترامپ نسبت به مردم فلسطینی / کاهش کمک های آمریکا به اداره اونروا
کد خبر :1198898663

11:48 1397/06/10


برچسب ها : UNRWA, آمریکا, غزه, فلسطین,

ترامپ : تصمیم به قطع کلیه ی کمک ها به پناهندگان فلسطینی را داریم


رئیس جمهور آمریکا ترامپ پس از انجام گفت و گو در اوایل ماه اوت با وزیر خارجه مایک پومپیو و داماد خود جارد کوشنر تصمیم به قطع کمک های اداره اونروا گرفته است. اداره اونروا برای ارائه کمک به پناهندگان فلسطینی تشکیل شده بود.
به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری خیبر صهیون، طبق خبر منتشر شده توسط مجله ی آمریکایی که به نقل از یکی از مقامات آمریکایی صورت گرفته است، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ پس از ملاقات خود با مایک پومپیو و دامادش جارد کوشنر در اوایل ماه اوت سال جاری تصمیم به قطع کلیه ی کمک های آمریکا به اداره ' اونروا' را گرفته است.

طبق گزارش های به دست آمده ، آمریکا کشورهای مختلفی را از این تصمیم خود آگاه کرده است.
این درحالی است که زمانی که از وزیر امور خارجه آمریکا در این رابطه سوال شد، وی پاسخ قاطعی را ارائه نکرد؛ اما طبق مدعای حکومت آمریکا، قطع یا ادامه کمک ها به اداره اونروا در حال حاضر مورد بحث است.

ناگفته نماند که آمریکا در گذشته سالانه مبلغی بالغ بر 350 میلیون دلار به پناهندگان فلسطینی کمک میکرده است، اما طی سال جاری آمریکا این مبلغ را به 60 میلیون دلار کاهش داده است.

رئیس اداره اونروا، کرین پول، طی مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشتید گفت : کاهش کمک های آمریکا به پناهندگان فلسطینی برای پاسخ دولت آمریکا به انتقاد مردم فلسطین از آمریکا و مخالفت با قراردادن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل صورت گرفته است.

ارسال نظر

 
1