خبر فوری

 
 
بی ال ای مسئولیت دو حمله در کویته و مچ را برعهده گرفت
کد خبر :945405454

15:23 1401/05/14


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, افراد مسلح بلوچ, انفجار بمب, انفجار نارنجک, انهدام خط لوله گاز, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, پذیرش مسئولیت حمله, خط لوله گازی, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, نارنجک دستی, نیروهای مسلح بلوچ,

یکی از گروه های مسلح ملی گرای بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای مسئولیت حملات انفجاری در کویته و مچ را برعهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| یکی از گروه های مسلح ملی گرای بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای مسئولیت حملات انفجاری در کویته و مچ را برعهده گرفت.

آزاد بلوچ سخنگوی این سازمان مسلح ملی گرای بلوچ در بیانیه خود تصریح داشت که شبه نظامیان سازمان عصر روز پنجشنبه به یک دکه ای که مشغول فروش پرچم های پاکستان بود، با نارنجک دستی حمله کردند که منجر به هلاکت یک فرد و زخمی شدن چندین نفر شد. ما به منظور کاهش تلفات جانی شهروندان بلوچ از شدت این حمله کاستیم.

وی افزود: در گذشته بارها به صراحت اعلام کرده ایم که نمی توانیم به کسی اجازه دهیم فرهنگ بی اساس جشن استقلال پاکستان را در سرزمین بلوچستان که توسط پاکستان اشغال شده است و هر خانه ای به دلیل جنایات ارتش پاکستان عزادار و اندوهگین است، ترویج دهد. تمامی مردم سرزمین بلوچستان من جمله به مردم کویته از طریق این حمله هشدار می دهیم که تمامی برنامه، رویداد ها یا گردهمایی هایی که به مناسبت روز استقلال پاکستان برگزار می شوند از اهداف ما خواهند بود، بنابراین مردم از آنها دور باشند.

همچنین سخنگو در ادامه با اذعان بر حمله به خط لوله گازی 18 اینچی در منطقه چشمه آب مچ، گفت: شبه نظامیان سازمان در روز چهارشنبه 12 مرداد خط لوله گاز را با مواد منفجره هدف قرار دادند.

آزاد بلوچ گفت: در نتیجه این حمله، بخش بزرگی از خط لوله گاز تخریب شد و به همین دلیل گاز در کویته و حواشی آن به حالت تعلیق درآمد.  

ارسال نظر

 
1