خبر فوری

 
 
بی ال ای مسئولیت انفجار روز گذشته کویته را بر عهده گرفت
کد خبر :864373494

10:31 1399/11/18


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, انفجار بمب, انفجار کویته, راهپیمایی روز کشمیر, گروه های مسلح بلوچ,

گروه شبه نظامی بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حمله انفجاری روز گذشته در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| گروه شبه نظامی بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حمله انفجاری روز گذشته در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ طی بیانیه ای با بر عهده گرفتن مسئولیت انفجار روز گذشته شهر کویته ابراز داشت: فدائیان ما راهیپمایی نمادین کشمیر که توسط ارتش پاکستان در شهر کویته برگزار گردید را هدف حمله قرار دادند که در اثر آن دو تن از عناصر وابسته به نظام پاکستان به هلاکت رسیده و چهار تن دیگر نیز زخمی شدند.

وی افزود: فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ به منظور در امان ماندن رهگذران عمومی از این انفجار با به کار بستن استراتژی مناسب خودروی اصلی این راهپیمایی نمادین را مجهز به بمب مغناطیسی نموده و پس از خارج شدن این راهپیمایی از خیابان انسکمب آن را منفجر نمودند، در اثر این انفجار دو تن از جمله یک نظامی کشته شده و چهار تن دیگر نیز زخمی شدند.

سخنگوی ارتش آژادی بخش بلوچ در ادامه خاطرنشان کرد: ارتش پاکستان با استفاده از تمامی قدرت و نیروی انسانی وابسته خود سعی دارد با برگزاری اینگونه راهپیمایی نمادین به جهانیان نشان دهد که اوضاع بلوچستان به صورت کامل تحت کنترل ارتش قرار دارد و مردم بلوچ با نظریه های پاکستان و ارتش این کشور موافق هستند، در حالی که حقایق بر خلاف آنچه که ارتش پاکستان سعی دارد آن را به ارائه کند می باشد، تنها نوع ارتباط مردم بلوچ و سرزمین بلوچستان با پاکستان رابطه اشغالگر و اشغال شده می باشد، منافع، دوستان، دشمنان و مسائل ما کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد.

جیئند بلوچ گفت: ارتش پاکستان و عناصر محلی آن با استفاده از اعمال خوف و طمع اقدام به برگزاری چنین راهپیمایی هایی در سطح ایالت می کنند، ما چندین مرتبه هشدار داده ایم در صورتی که فردی در اینگونه راهپیمایی ها و یا تجمعات وابسته به ارتش پاکستان شرکت کنند که هدف از برگزاری آن تضعیف نظریه های جدایی طلبانه بلوچ باشد، مسئولیت جان و مال وی بر عهده خودش خواهد بود، حملات مسلحانه ما به اینگونه تجمعات و مراسمات ضد بلوچ در آینده تشدید خواهد یافت.

بخوانید: طی انفجار در شهر کویته 2 نفر جان باخته و 4 نفر زخمی شدند

ارسال نظر

 
1