خبر فوری

 
 
بی ال اف: چهار تن از شبه نظامیان طی درگیری پنجگور شهید شدند
کد خبر :1549186566

15:17 1399/02/08


برچسب ها : ارتش پاکستان, جبهه آزادی بخش بلوچ, جوخه مرگ, شبه نظامیان بلوچ,

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان ضمن بیانی از جان باختن چهار تن از شبه نظامیان خود طی درگیری 12 ساعته میان شبه نظامیان و ارتش پاکستان در شب یکشنبه در منطقه یار محمد بازار از کلگ کور شهر پنجگور خبر داد .


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان ضمن بیانی از جان باختن چهار تن از شبه نظامیان خود طی درگیری 12 ساعته میان شبه نظامیان و ارتش پاکستان در شب یکشنبه در منطقه یار محمد بازار از کلگ کور شهر پنجگور خبر داد و تصریح داشت: ارتش پاکستان به همراه جوخه مرگ حوالی ساعت 3 نیمه شب یکشنبه، شبه نظامیان را محاصره کردند که به درگیری میان دو طرف انجامید. اما پس از عقب نشینی نیروهای ارتش، هلیکوپترهای نظامی در محل حاضر شده و شروع به تیراندازی کردند که درپی آن 4 تن از شبه نظامیان سرگرد نورا فرزند شیردل معروف به پیرک، نواز فرزند حاجی غلام حسین، عبدالمالک فرزند حاجی غلام حسین از ساکنان پروم و مومن فرزند محمد عظیم ساکن بلیده سلو شهید شدند. طی درگیری طولانی مدت، تعدادی از نیروهای دشمن نیز هلاک و زخمی شدند.

گهرام بلوچ، افزود: شهید سرگرد نورا معروف به پیرک بیش از یک دهه با جنبش ملی بلوچ و تلاش های مسلحانه ارتباط داشته است. وی یک جنگجوی قابل و با زکاوت بود. وی علاوه بر انجام خدمات فراوان نظامی در بلوچستان، در تشکیل و منظم سازی جبهه آزادی بخش بلوچ نیز نقش موثری داشته است. شهادت وی یک خسارت غیر قابل جبرانی است که برای پر کردن جای خالی او قطعا زمان طولانی در پیش خواهیم داشت. ستوان نواز معروف به گلاب نیز از ده سال گذشته درحال کار با بی ال اف و تلاش های مسلحانه بوده و به دلیل تلاش و خدمات ارزنده خود به این سمت دست یافته بود. جنگجویان عبدالمالک و مومن از دو سال گذشته به ما ملحق شدند.

 

همچنین بشیر زیب بلوچ رهبر ارتش آزادی بخش بلوچستان نیز در پیامی ضمن ابراز تاسف و اندوه از جان باختن سرگرد نورا و همراهانش در درگیری پنجگور، وی را شخصیتی حامل توانایی های رهبری توصیف کرد و افزود: نورا در اتحاد قدرت های بلوچ در قالب "براس" با یکدیگر نقش موثری داشته و تا آخرین لحظه برای این اتحاد درحال تلاش بود.

ارسال نظر

 
1