خبر فوری

 
 
بی ال اف: مسئولیت قتل هفت تن از اعضای جوخه مرگ حکومتی را بر عهده می‌گیریم
کد خبر :713576073

10:55 1401/06/04


برچسب ها : جبهه آزادی بخش بلوچستان, جوخه مرگ, سازمان استخبارات نظامی, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه‌ای مسئولیت قتل هفت تن از اعضای جوخه مرگ حکومتی وابسته به نهادهای امنیتی پاکستان را بر عهده گرفت.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه‌ای مسئولیت قتل هفت تن از اعضای جوخه مرگ حکومتی وابسته به نهادهای امنیتی پاکستان را بر عهده گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه اعلام داشت: فدائیان ما روز چهارشنبه مورخ 24 اوت جوخه مرگ که از حمایت نهادهای امنیتی پاکستان برخوردار است را در حوالی منطقه جت مزن کور شهر کولواه از توابع شهرستان کیچ هدف قرار دادند. این گروه یک هفته قبل با حمایت و سرپرستی یکی از مقامات سازمان استخبارات نظامی پاکستان به نام سلمان در منطقه حضور یافتند. در نتیجه حمله ما هفت تن از اعضای جوخه مرگ به هلاکت رسیده و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

سرگرد گهرام بلوچ افزود: یک هفته قبل به ما اطلاع داده شد جوخه‌های مختلف مرگ همچون گروه ملا نثار معروف به سیف الله، گروه ملا نوید که در نقاط مختلف پنجگور فعالیت دارند و نیز گروه سعید لانتو از گروه‌های فعال در شهرستان کیچ همگی در منطقه کولواه حضور یافته‌اند. این گروه‌ها با دستور سلمان افسر سازمان استخبارات نظامی پاکستان(MI) سوار بر خودروهای پلاک شخصی در حال گشت زنی در منطقه هستند و با ایجاد توقف گاه ها در مسیرهای مواصلاتی اقدام به اذیت و آزار رهگذران می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد با سرقت خودرو از مردم محلی تلاش داشتند تا پوشش مردم عادی را به خود بگیرند و مأموریت‌های محول شده از جانب سلمان را به انجام برسانند. فدائیان ما پس از دریافت تمامی اطلاعات مرتبط با این افراد پیش از این نیز آنان را هدف قرار داده و اهداف آنها را نافرجام گذاشتند. چندی پیش در پی تیراندازی یکی از همین گروه‌ها به سمت یک خودروی محلی یک زن حامله که برای انجام زایمان در حال انتقال به بیمارستان بود به همراه فرزند در شکم خود به شهادت رسید و دختر بچه وی نیز دچار جراحت‌های شدیدی شد.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان تصریح کرد: پس از دریافت اطلاعاتی در خصوص حضور یکی از جوخه‌های مرگ در منطقه جت مزن کور فدائیان بلوچ ما با حفظ استراتژیک و مهارت کامل اقدام به آغاز عملیات نمودند. در جریان این حمله یکی از گروه‌های ارتش پاکستان نیز برای پشتیبانی از اعضای جوخه مرگ در محل حضور یافتند اما فدائیان ما توانستند با اتخاذ تاکتیک جنگی آنها را وادار به عقب نشینی کنند. پس از عقب نشینی نیروی زمینی بالگردهای ارتش برای پشتیبانی وارد عرصه شدند.

وی افزود: در این حمله تلفات سنگین جانی به جوخه مرگ وارد آمد، ارتش پاکستان اجساد 6 تن از کشته شدگان این حمله را به پنجگور و جسد یک تن دیگر را نیز به بیمارستان تربت در شهرستان کیچ منتقل نمودند.

سرگرد گهرام بلوچ ابراز داشت: ما به تمامی این گروه‌ها که برای منافع شخصی خود به دنبال مقابله با نهضت آزادی ملی بلوچ هستند هشدار می‌دهیم که تمامی جزئیات و اطلاعات مربوط به این گروه در نزد ما قرار دارد، افرادی که مرتکب جرم علیه ملت بلوچ می‌شوند در تیررس اهداف ما قرار دارند.

وی در پایان بر تداوم حملات تا زمان آزادی کامل بلوچستان تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1