خبر فوری

 
 
بی اعتنایی پاکستان به پیشنهاد سرمایه گذاری مسکو در پاکستان
کد خبر :1953806777

15:00 1397/10/18


برچسب ها : پاکستان, روسیه,

کنسول افتخاری فدراسیون روسیه حبیب احمد در پاکستان، با اشاره به پیشنهاد نصب خط گازی کراچی تا لاهور از جانب روسیه ابراز داشت که پاکستان پس از گذشت 2 سال تاکنون پاسخ این پروژه 2 میلیاردی روسیه را نداده است.


 

به گزارش راز نیوز ، کنسول افتخاری فدراسیون روسیه حبیب احمد در پاکستان، با اشاره به پیشنهاد نصب خط گازی کراچی تا لاهور از جانب روسیه ابراز داشت که پاکستان پس از گذشت 2 سال تاکنون پاسخ این پروژه 2 میلیاردی روسیه را نداده است. روابط دفاعی روسیه و پاکستان موجب نزدیک‌تر شدن روابط دو کشور به سوی یکدیگر شده است، وی با ابراز این امر که روسیه خواستار عضویت در پروژه CPEC است گفت، اما مهم تر از آن، سوال این است که آیا پاکستان نیز تن به چنین خواسته ای خواهد داد یا خیر؟ وی همچنین اذعان داشت که در زمان یو اس اس آر، 38 هزار دانشجو برای تحصیلات در زمینه های مختلف به روسیه سفر می کردند که موجب بهبودی روابط دو کشور شده بود، اما پس از چندی شاهد سرد شدن مجدد روابط دو جانبه میان پاکستان و روسیه هستیم .

حبیب احمد تصریح کرد که روسیه مجددا بورسیه تحصیلی دانش جویان را باز کرده است، روسیه خواستار بورسیه فرزندان خبرنگاران و افرادی است که مستحق این امر باشند و یا به دلایلی مشکل مالی داشته باشند. وی در پاسخ به سوالی گفت : به دلیل جنگ داخلی در افغانستان نمی توان خط پروژه CPEC را از این کشور عبور داد.

کنسول افتخاری فدراسیون روسیه همچنین در پاسخ به سوالی اظهار داشت که دو طرف می توانند در زمینه های مختلفی تجارت انجام دهند، میان نیروهای ارتش پاکستان و روسیه اعم از زمینی و دریایی، رزمایش مشترکی هرساله برگزار می شود. روسیه خواهان برقراری روابط نزدیک و دوستانه تری با پاکستان است، پاکستان نیز باید پاسخ مثبت به این خواسته روسیه را  بدهد.
وی از طرفی با اشاره به پیشنهادهای پوتین به پاکستان برای سرمایه گذاری در زمینه های فولاد و انرژی در این کشور تصریح کرد که متاسفانه پاکستان بسیاری از چنین موقعیت ها را از دست داده است. روسیه در زمان نخست وزیری نواز شریف نیز، درخواست های خود مبنی بر انجام سرمایه گذاری های بزرگ در پاکستان را اظهار کرده بود اما پاکستان این موقعیت خوب را نیز از دست داد. امکان دارد با بهبودی وضعیت فعلی و سفر شاه محمود قریشی به مسکو که چندی پیش انجام شد ، مجددا در های پیشنهاد های روسیه برای پاکستان گشوده شوند.

ارسال نظر

 
1