خبر فوری

 
 
بیانیه کاخ سفید درپی رسیدن عمران نخست وزیر پاکستان به واشنگتن
کد خبر :143805334

16:35 1398/04/30


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, عمران خان, کاخ سفید,

مقامات کاخ سفید در مصاحبه خبری درپی رسیدن عمران خان نخست وزیر پاکستان در صدر هیئت بلند مرتبه پاکستانی به واشنگتن گفتند: درصورتی که پاکستان درخصوص برخی از سیاست های خود درمورد آمریکا تغییراتی ایجاد کند، می توانیم در زمینه پرداخت بودجه ائتلاف نظامی به این کشور تجدید نظر کنیم.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز، مقامات کاخ سفید در مصاحبه خبری درپی رسیدن عمران خان نخست وزیر پاکستان در صدر هیئت بلند مرتبه پاکستانی به واشنگتن گفتند: درصورتی که پاکستان درخصوص برخی از سیاست های خود درمورد آمریکا تغییراتی ایجاد کند، می توانیم در زمینه پرداخت بودجه ائتلاف نظامی به این کشور تجدید نظر کنیم. هدف از دعوت مقامات پاکستانی به واشنگتن، اعلام پیامی مبنی بر گشوده شدن درهای مشارکت و ادامه روابط دو کشور بوده، اما تاکنون همکاری ها همچنان معطل هستند.
مقامات در ادامه گفتگوی خود بیان داشتند: برای پرداخت مجدد بودجه ائتلاف نظامی شرایطی همچون برطرف کردن نگرانی های آمریکا در زمینه افغانستان، لشکر طیبه، جیش محمد و چند عدد دیگر از چنین انجمن ها خواهند بود، اما درحال حاضر در این رابطه هیچ گونه تغییری صورت نگرفته است. پاکستان درصورتیکه خواستار روابط با آمریکا است، باید در سیاست های ضد تروریستی خود تغییراتی ایجاد کند و از پاکستان خواستار انجام اقدامات جدی علیه گروه های تروریستی و مسلح نیز خواهیم شد. گفتنی است عمران خان نخست وزیر پاکستان، نخستین مقام ارشد پاکستانی است که پس از 4 سال به واشنگتن سفر رسمی داشته است.

ارسال نظر

 
1