خبر فوری

 
 
بولان: حمله افراد مسلح به شرکت استخراج کننده گاز و نفت در بلوچستان پاکستان
کد خبر :1737772540

16:23 1398/01/11


برچسب ها : بلوچستان, شرکت نفت و گاز, گروه های آزادی خواه بلوچ,

تعدادی از افراد مسلح ناشناس روز گذشته یک شرکت استخراج کننده نفت و گاز در منطقه بولان ایالت بلوچستان پاکستان را هدف حمله قرار دادند.


کویته: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری بلوچستان پست، تعدادی از افراد مسلح ناشناس روز گذشته یک شرکت استخراج کننده نفت و گاز در منطقه بولان ایالت بلوچستان پاکستان را هدف حمله قرار دادند.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح ناشناس به ماموران امنیتی یک شرکت استخراج نف و گاز در منطقه بولان بلوچستان حمله ور شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

لازم به ذکر است پیش از این نیز شرکت های مختلف استخراج نفت و گاز در مناطق مختلف ایالت بلوچستان پاکستان هدف حملات افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند که عموما گروه های مسلح آزادی خواه بلوچ مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند.

میا اسد حیاء الدین مسئول بخش پتروشیمی دو ماه پیش در نشست عمومی مجلس سنا خبر داده بود که دولت پاکستان به منظور پیشگیری از هرگونه مشکلات امنیتی در زمینه استخراج نفت و گاز، تعداد 50 هزار نیروی مخصوص را برای تامین امنیت شرکت های استخراج نفت و گاز در ایالت بلوچستان تعیین نموده است.

وی افزود: در اواسط ماه فوریه ، مارس و آوریل سال جاری عملیات جستجوی ذخایر نفت و گاز در مناطق زرغون و بلوک 28 آغاز خواهد شد.

سال گذشته نیز جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ با بر عهده گرفتن مسئولیت حمله به یک شرکت استخراج نفت و گاز در بخش مَچ منطقه بولان گفته بود: تاراج وسایل و ذخایر قوم بلوچ یک گناه نابخشودنی است، ما به اقدامات خود برای جلوگیری از چپاول دارایی ملت بلوچ ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ما علاوه بر چین به تمامی شرکت های دیگر کشورها هشدار میدهیم که از هرگونه اقدام مشترک با دولت پاکستان علیه مردم بلوچ پرهیز نمایند.

ارسال نظر

 
1