خبر فوری

 
 
بهرام قاسمی: روابط ما با پاکستان دیرینه است
کد خبر :580994669

17:13 1397/12/13


برچسب ها : ایران, بهرام قاسمی, پاکستان, سخنگوی وزارت خارجه,

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه: روابط ما با پاکستان دیرینه است و به‌عنوان دو کشور همسایه حسن همجواری را در روابط خود لحاظ می کنیم.


به گزراش راز نیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر اخیر بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان و اینکه آیا این کشور تعهدات خود را به ایران انجام خواهد داد یا خیر؟ گفت: روابط ما با پاکستان دیرینه است و به‌عنوان دو کشور همسایه حسن همجواری را در روابط خود لحاظ می کنیم. 
وی با بیان این که اختلافات پیش آمده خواست حاکمیت آن کشور نیست، تصریح کرد: اگر چه ما از آنها خواستیم با جدیت بیشتری بحث تامین امنیت مرزهای دو کشور را پیگیری کنند و تماس های دائمی در این راستا میان ایران و پاکستان وجود دارد. 
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اختلافات میان هند و پاکستان و موضع ایران در قبال آن تاکید کرد: افزایش تنش میان هند و پاکستان را از ابتدا مذموم دانسته و با توجه به تحولات منطقه ای و بین المللی آن را به مصلحت هیچ کدام از دو کشور نمی دانیم و از آنها خواستیم از طریق راه های مسالمت آمیز اختلافات خود را حل کنند. 
وی تصریح کرد: ایران از هر کمکی در راستای ایجاد صلح و دوستی میان دو کشور هند و پاکستان در صورت نیاز آنها امتناع نخواهد کرد.

ارسال نظر

 
1