خبر فوری

 
بهبودی روابط پاکستان و آمریکا / دیدار ایلس ویلز با مشاور دارایی پاکستان
کد خبر :1216759529

17:28 1398/02/10


برچسب ها : آمریکا, پاکستان,

منابع خبری دولت فدرال پاکستان اظهار داشتند پس از اتخاذ تصمیمی مبنی بر "برابری" و "No do more" توسط دولت، شاهد ایجاد تغییرات سیاسی نسبت به پاکستان در دولت ترامپ هستیم.


 

به گزارش راز نيوز، منابع خبری دولت فدرال پاکستان اظهار داشتند پس از اتخاذ تصمیمی مبنی بر "برابری" و "No do more" توسط دولت، شاهد ایجاد تغییرات سیاسی نسبت به پاکستان در دولت ترامپ هستیم. به دلیل سیاست های جدید ترامپ، تنش هایی که در گذشته میان دو کشور بوجود آمده بود، درحال کاهش و روابط دو کشور رو به بهبودی هستند. مقامات ایالات متحده آمریکا در روزهای اخیر درحال ارتباط با حلقه های عالی‌رتبه پاکستان هستند، که این امر موجب وارد شدن روابط دوکشور به مسیری جدید خواهد شد. درحال حاضر شاهد روابط آمریکا در زمینه برابری با پاکستان هستیم.
منابع همچنین بیان داشتند، درخصوص ملاقات های عمران خان نخست وزیر پاکستان و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هیئت هایی از دو کشور به گفتگو خواهند پرداخت.

 

دیدار ایلس ویلز با مشاور خزانه داری پاکستان


گفتنی است کشور پاکستان مجددا باقیمانده بودجه نظامی ائتلافی خود در قبال مبارزه با تروریسم به ارزش 6 میلیارد دلار را از آمریکا درخواست کرد. ایلس ویلز دستیار وزیر امور خارجه برای آسیای جنوبی و میانه آمریکا با دکتر عبد الحفیظ شیخ مشاور خزانه داری پاکستان دیدار و گفتگو کرد. طی نشست مشترک طرفین، علاوه بر گفتگو در رابطه با موضوعات مختلف، پاکستان خواستار عرضه بودجه نظامی از سوی آمریکا شد. مشاور خزانه داری پاکستان در این نشست گفت، درحالی که مقدار باقیمانده نزد پاکستان حدود 6 میلیارد دلار است، اما این مبلغ نزد آمریکا کمتر از مبلغ ذکر شده است. وی در پاسخ به سوالی گفت، تا زمانیکه کشور آمریکا به طور رسمی این مبلغ را به پاکستان ندهد و زمان پرداخت قطعی تعیین نشده باشد، نمی‌توان از افزودن مبلغ به ذخایر ارزی سخنی قطعی به میان آورد. طرفین همچنین در رابطه با توسعه روابط تجاری و اقتصادی نیز به گفتگو و ابراز نظر پرداخته و افزودند، تحقق این امر مستلزم فضا سازی در این رابطه است. اقتصاد پاکستان به دلیل مبارزه با تروریسم متحمل خسارتی به ارزش یک میلیارد و دویست و سی میلیون شده است که اثرات منفی آن تاکنون ادامه دارند.
ایلس ویلز با قابل تحسین خواندن اقدامات پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم خاطر نشان کرد، برای ایجاد روابط اقتصادی مناسب دو کشور باید فعالیت کنند. وی همچنین از سیاست های اقتصادی عمران خان تعریف کرد واذعان داشت آمریکا نیز از موضع و اقدامات پاکستان حمایت می‌کند.

ارسال نظر

 
1