خبر فوری

 
 
بلومبرگ: قاچاق دلار از پاکستان راه نجات دولت طالبان است
کد خبر :1551478969

12:10 1401/11/19


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, دلار, دولت طالبان افغانستان, قاچاق ارز, کابل,

مجله جهانی بلومبرگ طی افشاگری اظهار داشت که قاچاق دلار از پاکستان به افغانستان، راه نجات دولت طالبان است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مجله جهانی بلومبرگ طی افشاگری اظهار داشت که قاچاق دلار از پاکستان به افغانستان، راه نجات دولت طالبان است.

این مجله نوشت: از طریق تجار و دیگر منابع، روزانه 5 میلیون دلار از پاکستان به افغانستان می رود، قاچاق دلار از پاکستان، راه نجات دولت طالبان می باشد.

در این گزارش آمده است که افغانستان روزانه به 10 تا 15 میلیون دلار نیاز دارد، درحالیکه سازمان ملل متحد به صورت هفتگی به این کشور 40 میلیون دلار کمک می کند. علاوه بر سازمان ملل، قاچاقچیان دلار نیز اقدام به خرید ارز افغانی می کنند که ارزش روپیه افغانستان را در سال جاری 5.6 درصد افزایش داده است که یکی از قوی ترین عملکردها در بین هر ارز در جهان است.

براساس گزارش مجله جهانی، روپیه افغانستان به دلیل افزایش تقاضا قوی ترین واحد پولی جهان است که در دسامبر 2021، یک دلار معادل 124 افغانی بود و امروز 89.96 روپیه افغانی ارزش دارد. درحالیکه ارزش روپیه پاکستان در همین دوران 37 درصد کاهش داشته است، به دلیل اعمال ممنوعیت بر روپیه پاکستان در افغانستان، تجارت مرزی با دلار انجام می شود. از طرفی دولت طالبان ممنوعیت وارد کردن دلار به افغانستان را برداشته است.

 

ارسال نظر

 
1