خبر فوری

 
 
بلاول بوتو: اولویت دولت فدرال سرکوب صدای قدرت های جمهوری خواه است
کد خبر :60968406

17:10 1398/03/22


برچسب ها : اپوزیسیون, پاکستان, تررویست, تروریسم, دولت فدرال,

بلاول بوتو رئیس حزب پیپلزپارتی پاکستان در بیانات اخیر خود پس از دستگیری پدر وی آصف علی زرداری به اتهام فساد مالی و اختلاس با حمله و انتقاد شدید از دولت فدرال پاکستان گفت: رهبران مردمی دستگیر شده اند و واضح است که اولویت دولت فدرال سرکوب کردن صدای قدرت های جمهوری خواه است.


 

اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، بلاول بوتو رئیس حزب پیپلزپارتی پاکستان در بیانات اخیر خود پس از دستگیری پدر وی آصف علی زرداری به اتهام فساد مالی و اختلاس با حمله و انتقاد شدید از دولت فدرال پاکستان گفت: رهبران مردمی دستگیر شده اند و واضح است که اولویت دولت فدرال سرکوب کردن صدای قدرت های جمهوری خواه است. وی در ادامه تویت خود نوشت: درحالی که رهبران مردمی دستگیر شده اند، اما وزرایی که با گروه های ممنوعه، طالبان و تروریسم دست دارند همچنان آزاد هستند. دولت فدرال به طور مداوم درحال پناه دادن و حمایت از تروریست ها و افراط گرایان است.
قابل ذکر است وی قبل از این نیز چنین سخنانی در رابطه با دولت فدرال پاکستان ایراد کرده بود.

 

طبق تحلیل، تحلیل گران امور سیاسی، هرچند که گفته های بلاول بوتو زرداری از جهتی کاملا صحیح هستند، اما اقدام به دستگیری رهبران اپوزیسیون چون نواز شریف و آصف علی زرداری به دلیل فساد مالی و اختلاس با رقم های بالای دولت فدرال نیز امری درست است. عمران خان نخست وزیر پاکستان قبل از پیروزی در انتخابات نیز در بیانات خود اظهار داشته بود که درصورت پیروزی به شدت و تحت قانون با افرادی که فساد مالی و اختلاس انجام داده اند برخورد خواهد کرد زیرا این افراد موجب وضعیت نابسامان اقتصادی و هدر رفتن اموال مردمی در پاکستان شده اند.
عمران خان پس از دستگیر شدن آصف علی زرداری رئیس‌جمهور اسبق و رهبر حزب پیپلزپارتی در پیام تویتری خود نوشت: دیگر زمان آن فرا رسیده است تا مردم دست از حمایت از اختلاس گران و افرادی که فسادات مالی در پرونده خود دارند، بردارند.
 
قابل ذکر است بلاول بوتو طی گفتگو در نشست اپوزیسیون گفت: مردم از دستگیری رهبران خود ناراحت هستند. ما باید در رابطه با مشکلات مردمی چون گرانی و ناامنی سیاست کنیم، اگر بودجه تصویب شده به نفع مردم بود ما نیز حمایت و درغیر این صورت با آن مخالفت خواهیم کرد.
وی در ادامه گفتگوی خود تصریح کرد، دولت فدرال حتی حقوق شهروندی مردم فاتا (مناطق قبایلی) را به آنها نداده است. تمامی اقدامات در حال انجام توسط دولت، برای رسیدن به سیاست هایشان و ترس از عدم دسترسی به وام صندوق بین المللی پول IMF است تا با چنین موضوعاتی مردم را از اهداف خود دور نگاه دارند. تا زمانیکه بحث از جمهوری خواهی، آزادی بیان، آزادی در خبرنگاری، حقوق اقتصادی، پارلمان جمهوری اسلامی باشد، حزب مردمی (پیپلزپارتی) از موضع خود عقب نشین نخواهد کرد و از موارد ذکر شده حمایت به عمل خواهد آورد.

ارسال نظر

 
1