خبر فوری

 
 
بشیر زیب مغز متفکر حمله صبح امروز علیه ساختمان بورس اوراق بهادار
کد خبر :983187650

20:54 1399/04/09


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوج, حمله, سازمان بورس اوراق بهادار پاکستان, کراچی,

سازمان های امنیتی پاکستان مدعی شدند که این حمله با طرح ریزی بشیر زیب یکی از فرماندهان گروه مهاجم ارتش آزادی بخش بلوچستان صورت گرفته است. گفتنی است طی این عملیات از سلاح های ساخت روسیه و آمریکا استفاده شده است. حمله امروز مورد محکومیت مقامات داخلی و دیگر کشورها قرار گرفته است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حمله صبح امروز شبه نظامیان آزادی طلب بلوچ علیه ساختمان بورس پاکستان در شهر کراچی، مورد محکومیت تمامی رهبران احزاب ائتلاف حکومت و اپوزیسیون و فرماندهان ارتش پاکستان قرار گرفت. رهبران سیاسی، مردمی و نظامی پاکستان ضمن محکومیت حمله تروریستی، از زحمات و تلاش های نیروهای امنیتی به منظور خنثی سازی عملیات قدردانی کرده و با بازماندگان افراد جان باخته ابراز تسلیت و همدری کردند.

 

بشیر زیب مغز متفکر حمله امروز

سازمان های امنیتی پاکستان مدعی شدند که این حمله با طرح ریزی بشیر زیب یکی از فرماندهان گروه مهاجم ارتش آزادی بخش بلوچستان صورت گرفته است. وی پس از هلاکت اسلم اچو به فرماندهی گروه دستیافته است. اسلم اچو مغز متفکر حمله به کنسولگری چین در کراچی بود که این حمله در سال گذشته میلادی رخ داده است. براساس گزارش منابع خبری پاکستان به نقل از منابع امنیتی، حمله صبح امروز و سال گذشته ضمن تامین مالی گروه های ممنوعه توسط سازمان اطلاعاتی هند "را" صورت گرفته که اسنادی نیز در این زمینه نزد سازمان های امنیتی وجود دارد. بشیر زیب، به همراه الله نظر ساکن شهر قندهار افغانستان هستند.

از طرفی اعجاز احمد شاه وزیر کشور پاکستان ابراز داشت: عناصر ترویستی که در این حمله نقش داشتند، قطعا محاکمه خواهند شد و تحقیقات درباره این موضوع آغاز شده است. وی خاطر نشان کرد: حتما به مغز متفکر حمله امروز خواهیم رسید.

 

سلاح های ساخت روسیه و آمریکا

براساس گزارش پلیس محلی، عناصر مهاجم با خود سلاح های ساخت کشورهای روسیه و آمریکا را به همراه داشتند که شامل: 39 عدد نارنجک اسلحه، 1 پرتابگر اتوماتیک، 25 نارنجک روسی، 4 عدد اس ام جی، 18 عدد خشاب، 26 بسته گلوله، بود. عناصر مهاجم طی این حمله 307 گلوله شلیک کردند.

 

 

سلول های غیر متحرک هند عامل حمله امروز

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی مصاحبه مطبوعاتی، گفت: بعد از حمله وزیرستان، گوشزد کرده بودیم که هند سلول های خوابیده خود در پاکستان را بسیج کرده است، اگر به سرنخ های حمله تروریستی صبح امروز علیه ساختمان بورس اوراق بهادار نگاه کنیم، قطعا به سلول های خوابیده هند در پاکستان خواهیم رسید. هند قدرت دیدن امنیت و آرامش در پاکستان را ندارد، هند در حال رسوا شدن مقابل انظار بین المللی است. هند در موضوع لداخ با چین نیز رسوا شد، ما بیش از این هند را در جهان رسوا خواهیم کرد. جهان، فداکاری های پاکستان را قبول می کند و آژانس های امنیتی ما تمامی دسیسه های هند را با شکست مواجه خواهند ساخت.

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان نیز در بیانیه ای با محکوم کردن این حمله و اظهار قدردانی و ستایش از نیروهای امنیتی جان باخته در این حادثه، گفت: به دلیل هوشیار بودن نگهبانان، حمله با شکست مواجه شد. نهاد های امنیتی به دلیل تکمیل آمادگی های عملیاتی قابل ستودن هستند، ما به لطف عزم و اراده ملت و فداکاری شهدا به امنیت دست یافته ایم.

واکنش کشورهای دیگر:

سفارتخانه آمریکا و کمیساریای عالی استرالیا در اسلام آباد، در پیام هایی حمله صبح امروز را محکوم کردند. سخنگوی سفارتخانه آمریکا ضمن دعای بهبودی افراد زخمی و ابراز همدردی با خانواده افراد جان باخته در این حادثه، گفت: آمریکا در جنگ با تروریسم، در کنار پاکستان ایستاده است. قطعا افرادی که در این حمله نقش داشتند را مورد پیگرد قانونی قرار خواهیم داد.

همچنین سخنگوی سفارتخانه چین نیز ضمن محکوم کردن حمله امروز علیه ساختمان بورس، با خانواده های افراد جان باخته ابراز تسلیت و همدردی کرد و برای افراد زخمی شده نیز دعای بهبودی کرد. وی افزود: به هر شکل ممکن با حمله تروریستی رخ داده مخالف هستیم و برای ریشه کن کردن تروریسم، از تلاش های پاکستان حمایت می کنیم.

ارسال نظر

 
1