خبر فوری

 
 
بسته شدن مرز چمن پاکستان_افغانستان به مدت یک هفته / گذشت 8 روز از بسته بودن مرز تفتان
کد خبر :1851963234

14:44 1398/12/11


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و ایران, مرز,

وزارت کشور پاکستان از تصمیم دولت فدرال برای بستن مرز چمن پاکستان_افغانستان از فردا (دوشنبه) به مدت یک هفته خبر داد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت کشور پاکستان از تصمیم دولت فدرال برای بستن مرز چمن پاکستان_افغانستان از فردا (دوشنبه) به مدت یک هفته خبر داد و افزود: این اقدام در راستای پیشگری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است و طی این مدت، فعالیت های تجاری به همراه رفت و آمد نیز به حالت تعلیق در می آیند.

وی افزود: همچنین برای پیشگیری از مبتلا شدن مناطق قبایلی مرزی نیز اقداماتی صورت گرفته است و بخش قرنطینه در بیمارستان دی اچ کیو پارچنار برپا شده است.

گفتنی است تیم تکنسین پزشکی در مرز مشترک پاکستان و افغانستان در حال غربالگری افراد به کمک هلال احمر و PPHI است. از طرفی ایست بازرسی پزشکی نیز در مرز طورخم برپا شده و غربالگری افرادی که از افغانستان آمده اند در حال انجام است.

 

مرز تفتان

لازم به ذکر است مرز مشترک زمینی پاکستان و ایران نیز طی هشت روز گذشته جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در پاکستان، بسته است و 510 زوار پاکستانی بازگشته از ایران در بخش قرنطینه تفتان مقیم هستند، در حالی که تعداد زوار به 696 نفر افزایش یافته است. دستیار کمیسر تفتان گفت: مرز پاکستان و ایران بسته است و دولت ایالتی و فدرال متعاقبا تصمیم به بازگشایی این مرز خواهند گرفت.

ارسال نظر

 
1