خبر فوری

 
 
برگزاری یک نشست توسط بانک جهانی با موضوع کمک به سیل زدگان پاکستان
کد خبر :476689497

11:49 1401/07/24


برچسب ها : پاکستان و بانک جهانی, پاکستان و صندوق بین المللی پول, دیدار, محمد اسحاق دار, مقامات عالی پاکستان, نشست, واشنگتن, وزیر خزانه داری پاکستان,

بانک جهانی نشستی با موضوع کمک به سیل زدگان پاکستان به ریاست مشترک مارتین رایسر معاون بانک جهانی در آسیای جنوبی و نایجل کیسی نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس در امور پاکستان و افغانستان برگزار کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | بانک جهانی نشستی با موضوع کمک به سیل زدگان پاکستان به ریاست مشترک مارتین رایسر معاون بانک جهانی در آسیای جنوبی و نایجل کیسی نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس در امور پاکستان و افغانستان برگزار کرد.

محمد اسحاق دار وزیر خزانه داری و درآمد پاکستان نیز به همراه هیئتی از مقامات عالی پاکستان در این اجلاس شرکت کرد. نمایندگان ارشد همه شرکای دوجانبه، چندجانبه و کمک کنندگان نیز در این نشست حضور داشتند.

در این نشست، یافته های اولیه گردآوری شده توسط دولت پاکستان، بانک جهانی، بانک توسعه آسیا، بخش برنامه توسعه سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در مورد ضرورت ها و نیازهای سیل زدگان پاکستان پس از وقوع سیل ویرانگر در این کشور، ارائه شد.

شرکت کنندگان در این نشست از خسارات جانی و مالی ناشی از سیل در پاکستان ابراز تاسف و همدردی کردند. وزیر خزانه داری پاکستان طی این نشست بر لزوم کمک به پاکستان برای عبور از چالش های احیا و بازسازی مناطق سیل زده تاکید کرد.

وزیر خزانه داری پاکستان همچنین طی دیدار با جهاد ازور مدیر بخش مدیریت و هماهنگی دانش صندوق بین المللی پول در حاشیه این نشست در مورد روند اجرای برنامه صندوق بین المللی پول تبادل نظر کرد.

مدیر بخش مدیریت و هماهنگی دانش صندوق بین المللی نیز طی این دیدار از خسارات جانی و مالی ناشی از سیل در پاکستان ابراز همدردی کرد.

وی همچنین از عزم پاکستان برای تداوم اجرای برنامه جاری صندوق بین المللی پول در پاکستان تمجید کرد و به وزیر خزانه داری پاکستان اطمینان داد که از جانب این سازمان به پاکستان کمک خواهد کرد.

وزیر خزانه داری همچنین با ویکی فورد وزیر امور توسعه انگلیس در دفتر امور خارجه کشورهای مشترک المنافع دیدار کرد.

وی طی این دیدار از کمک های بشردوستانه انگلیس برای کمک به پاکستان به منظور عبور از چالش های ناشی از سیل اخیر، تشکر کرد. وی همچنین از این کشور به دلیل امتیازهای تجاری که بر اساس "طرح تجارت کشورهای در حال توسعه" به پاکستان و سایر کشورهای درحال توسعه داده شده است نیز تشکر کرد.

وی همچنین طی این دیدار، وزیر امور توسعه انگلیس در دفتر امور خارجه کشورهای مشترک المنافع را از دیدگاه دولت پاکستان برای تقویت اقتصاد و بازسازی کشور آگاه کرد.

وزیر خزانه داری پاکستان همچنین با سلطان عبد الرحمن المر رشید مدیرعامل صندوق توسعه عربستان سعودی دیدار کرد. وی طی این دیدار از جانب حکومت پاکستان از حکومت عربستان به دلیل کمک به سیل زدگان تشکر کرد. وی از سفر هیئت صندوق توسعه عربستان سعودی به پاکستان نیز استقبال کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه عربستان سعودی طی این دیدار از خسارات جانی و مالی پاکستان طی سیل اخیر ابراز تاسف و همدردی کرد. وی اطمینان داد که صندوق توسعه عربستان سعودی همکاری خود با دولت پاکستان و کمک به آن را ادامه خواهد داد.

علاوه بر این رامین طلوعی دستیار وزیر امور اقتصادی و بازرگانی وزرات امور خارجه آمریکا و دونالد لو دستیار دبیر دفتر آسیای جنوبی و مرکزی وزارت امور خارجه این کشور در سفارت خانه پاکستان با محمد اسحاق دار وزیر خزانه داری پاکستان دیدار کردند.

این دو مقام وزارت امور خارجه آمریکا طی این دیدار گفتند که ما در مورد خسارات جانی و مالی ناشی از سیل، در کنار مردم پاکستان هستیم. آن ها اطمینان دادند که آمریکا در زمینه احیا و امداد رسانی به مناطق سیل زده، به طور مداوم به دولت پاکستان کمک خواهد کرد. دو طرف سپس طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خزانه داری پاکستان سپس با سناتورهای آمریکایی دیدار و گفتگو و پس از مصاحبه با رسانه های آمریکایی از اندیشکده های مختلف و رسانه های این کشور تشکر کرد.

وزیر خزانه داری پاکستان طی سفر به واشنگتن در اجلاس سالانه بانک جهانی-صندوق بین المللی پول 2022 نیز شرکت کرد. هیئت پاکستانی همچنین در حاشیه این اجلاس با نمایندگان ارشد کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کردند.

هیئت مقامات عالی پاکستان سپس در نشست های مختلفی که در حاشیه این اجلاس برگزار شد، شرکت کردند. دیدار هیئت مقامات عالی پاکستان با مدیران شورای تجاری آمریکا و پاکستان و دیدار با نمایندگان شرکت های چند ملیتی بزرگ آمریکایی که در پاکستان فعالیت می کنند، جزو نشست های مهم هیئت مقامات عالی پاکستان در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی-صندوق بین المللی پول 2022 بود.

هیئت مقامات عالی پاکستان شامل سردار ایاز صادق وزیر اقتصاد پاکستان، دکتر عایشه غوث پاشا وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خزانه داری و درآمد، جمیل احمد رئیس بانک مرکزی پاکستان، حمید یعقوب شیخ معاون وزیر خزانه داری پاکستان، دکتر کاظم احمد نیاز معاون وزیر اقتصاد پاکستان و علی طاهر دستیار معاون بخش مالی دولت پاکستان، می باشد.

ارسال نظر

 
1