خبر فوری

 
برگزاری کنفراس شواری حقوق بشر بلوچ در ژنو
کد خبر :1420051190

23:17 1398/12/22


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, ژنو, سازمان ملل متحد, شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد,

کنفرانس شورای حقوق بشر بلوچ در خارج از ساختمان سازمان ملل در ژنو برگزار شد.


ژنو: به گزارش راز نیوز، کنفرانس شورای حقوق بشر بلوچ در خارج از ساختمان سازمان ملل در ژنو برگزار شد. این کنفرانس با عنوان "نسل کشی در بلوچستان و نقش جامعه جهانی" برگزار شد. در این کنفرانس حضار در مورد نقض حقوق بشر در بلوچستان و سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت پاکستان ابراز نگرانی کردند.

شرکت کنندگان در این کنفراس سکوت جامعه جهانی را مترادف با حمایت از جنایات پاکستان توصیف کردند و گفتند بدون هیچ ترسی پاکستان در حال ادامه نسل کشی بلوچ و نقض حقوق بشر است.

در این کنفرانس یک مستند مختصری در مورد ربودن افراد و قتل های غیر قانونی پخش شد. در این مستند وضعیت کنونی حقوق بشر در یک بستر تاریخی به تصویر کشیده شد. جمعی از روزنامه نگاران، مدافغان حقوق بشر و سیاست گذاران در این کنفرانس شرکت کردند و خواستار حل مناقشه بلوچستان شدند.

طاها صدیقی طی خاطر نشان کرد ارتش پاکستان برای پنهان کردن جنایت خود رسانه های اصلی پاکستان را تحت کنترل گرفته است.

گهرام بلوچ فعال حقوق بشر از هلند قطعنامه این کنفراس را ارائه کرد:

 

جامعه جهانی و سازمان ملل متحد باید به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود برای حفاظت از مردم بلوچ عمل کنند و برای جلوگیری از نسل کشی مردم و فرهنگ بلوچ پاکستان را تحت فشار قرار دهند.
ربودن و قتل های فراقانونی شهروندان بلوچ باید متوقف شود و همه متخلفین حقوق بشر باید در دادگستری بین المللی محاکمه شوند.
بهره برداری از انواع منابع توسط پاکستان و چین در بلوچستان باید متوقف شود.
سکوت جامعه جهانی در برابر نسل کشی در بلوچستان توسط پاکستان باعث نگرانی است. سازمان ملل با ماموریت کشف واقعیت و چالش های موجود بشر دوستانه در بلوچستان را تشخیص داده و از آنها جلوگیری کند.
بر اساس اعلامیه ملل استعماری سازمان ملل، مردم بلوچ برای استقلال ملی تلاش می کنند. بدون تاخیر بیشتر بلوچستان باید به رسمیت شناخته شود.

ارسال نظر

 
1