خبر فوری

 
 
برگزاری پنجمین دور مذاکرات سه جانبه پاکستان، چین و افغانستان در اسلام آباد
کد خبر :1806255985

13:36 1398/04/29


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, چین, دولت افغانستان, طالبان افغانستان, مذاکرات افغانستان,

پنجمین دور مذاکرات سه جانبه پاکستان، چین و افغانستان در خصوص همکاری سه جانبه کشورها برای حل موضوع افغانستان در اسلام آباد برگزار گردید.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز پنجمین دور مذاکرات سه جانبه پاکستان، چین و افغانستان در خصوص همکاری سه جانبه کشورها برای حل موضوع افغانستان در اسلام آباد برگزار گردید.

بر اساس جزئیات منتشر شده تمامی اعضای حاضر در این نشست سه جانبه بر حل سیاسی بحران افغانستان با حضور طرف های افغان تاکید کردند.

حفیظ چودری رهبری هیئت پاکستانی را بر عهده داشت و رهبری هیئت افغانستان نیز بر عهده موسی عارفی مدیر کل بخش اول سیاسی افغانستان بود و هیئت چینی را نیز وو جیانگائو مدیر کل بخش آسیا رهبری می نمود.

سه طرف در این دور از مذاکرات درباره عملی سازی پروژه های مختلف در بخش های آموزش، بهداشت، ورزش و فرهنگ به بحث و تبادل نظر پرداختند، آنان تاکید نمودند همکاری های عملی کشورها در زمینه های مختلف، بخش جدایی ناپذیر توسعه و امنیت پایدار منطقه است که باید بیش از پیش مستحکم گردد.

سه کشور در ادامه بر حل اختلافات سیاسی از طریق مذاکرات افغان-افغان تاکید کردند و آنها را تنها راه برپایی صلح در افغانستان و حل اختلافات دانستند.

در پایان این نشست، افغانستان و چین با اذعان به نقش اساسی پاکستان در برپایی امنیت در افغانستان، از تلاش ها و اقدامات پاکستان در این زمینه تقدیر نمودند.

ارسال نظر

 
1