خبر فوری

 
برگزاری نشست و رایزنی میان اتحادیه اروپا و پاکستان با محوریت مبارزه با تروریسم در بروکسل
کد خبر :830817990

20:37 1402/02/08


برچسب ها : اتحادیه اروپا, بخش مبارزه با تروریسم, بروکسل, بلژیک, پاکستان و اتحادیه اروپا, رایزنی, مبارزه با تروریسم, نشست, وزارت امور خارجه پاکستان,

نشست و رایزنی میان اتحادیه اروپا و پاکستان با محوریت مبارزه با تروریسم در تاریخ 7 اردیبهشت (27 آوریل) در بروکسل پایتخت کشور بلژیک برگزار گردید.


 

بروکسل: به گزارش راز نیوز | نشست و رایزنی میان اتحادیه اروپا و پاکستان با محوریت مبارزه با تروریسم در تاریخ 7 اردیبهشت (27 آوریل) در بروکسل پایتخت کشور بلژیک برگزار گردید.

هیئت اروپایی توسط بندیکتا فون سهر-توس مدیر عامل امنیت و سیاست دفاعی مشترک در سرویس اقدام خارجی اروپا و هیئت پاکستانی توسط عبدالحمید مدیر کل مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجه پاکستان رهبری شد.

در این نشست رایزنی های مهمی از جمله گفتگو در خصوص همکاری های ضد تروریسم تحت نظر مسائل امنیتی در چارچوب چارچوب برای برنامه تعامل استراتژیک 2019 صورت گرفت.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، هر دو طرف فعالیت تروریستی در هر شکل و ظاهری را محکوم نموده و بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم به ویژه در بخش های افراط گرایی خشونت آمیز، افراط گرایی آفلاین و آنلاین و تامین مالی تروریسم تاکید کردند.

در این مراسم همچنین همکاری در جهت مبارزه با تروریسم در مجامع چند جانبه مانند سازمان ملل متحد و مجمع جهانی مبارزه با تروریسم و همچنین چالش های منطقه ای و جهانی از جمله پیامدهای امنیتی در افغانستان مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

این نشست همچنین فرصتی را برای بررسی راه های کمک به پاکستان جهت رسیدگی به چالش های ناشی از تهدید فزاینده تروریسم فراهم آورد

ارسال نظر

 
1