خبر فوری

 
 
برگزاری سومین نشست کارگروه مشترک سی پک در زمینه همکاری و هماهنگی بین المللی
کد خبر :2104930513

14:36 1401/04/31


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پنجاب, سهیل محمود, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, معاون وزیر امور خارجه چین, نشست کارگروه مشترک سی پک, ویدیو کنفرانس,

سومین نشست کارگروه مشترک سی پک در زمینه همکاری و هماهنگی بین المللی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان و وو جیانگ هائو همتای چینی وی در این نشست شرکت کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سومین نشست کارگروه مشترک سی پک در زمینه همکاری و هماهنگی بین المللی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان و وو جیانگ هائو همتای چینی وی در این نشست شرکت کردند.

در این نشست مقامات عالی رتبه دو کشور از جمله مقامات وزارت برنامه ریزی، توسعه و ابتکارات ویژه پاکستان به همراه هیئت سرمایه گذاری این کشور و اعضای کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین حضور داشتند.

دو طرف طی این نشست روند اجرای پروژه سی پک بخصوص در مناطق مورد توافق که دارای اولویت بیشتر هستند را مورد بررسی قرار دادند.

معاون وزیر امور خارجه پاکستان طی این نشست، محوریت مشارکت استراتژیک همکاری پاکستان و چین در سیاست خارجی پاکستان را برجسته کرد و گفت که تکمیل به موقع طرح های سی پک و پیشرفت مداوم در تکمیل طرح های مهم خط لوله انتقال گاز موجب تقویت همکاری های دوجانبه، مبنای نوسازی اقتصاد پاکستان و افزایش پتانسیل رشد و شکوفایی پایدار در این کشور شده است.

دو طرف همچنین طی این نشست بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که روند پیشرفت در پروژه سی پک وارد یک عرصه جدید شده است که در آن تمرکز بر توسعه با کیفیت بالای بخش های صنعت، کشاورزی، فناوری اطلاعات، علم و تکنولوژی می باشد. توسعه این بخش ها منافع اجتماعی-اقتصادی ملموسی برای مردم به همراه دارد.

در پایان این نشست دو طرف همچنین برای برجسته کردن همکاری در پروژه سی پک، بر حمایت و تشویق رسانه ها و اتاق های فکر توافق کردند.

ارسال نظر

 
1