خبر فوری

 
برگزاری رزمایش دریایی 60 کشور با جضور پاکستان و اسرائیل
کد خبر :1816637788

10:52 1400/11/15


برچسب ها : امارات, ایران, بحرین, پاکستان و آمریکا, پاکستان و اسرائیل, حوثی ها, رزمایش مشترک دریایی, عربستان, منامه, کشورهای عربی,

رزمایش دریایی 60 کشور با رهبری آمریکا در خیلج فارس از تاریخ دوشنبه 11 بهمن در حال برگزاری است که در آن نیروی دریایی ارتش پاکستان و نیروی دریایی اسرائیل نیز حضور دارند.


منامه: به گزارش راز نیوز | رزمایش دریایی 60 کشور با رهبری آمریکا در خیلج فارس از تاریخ دوشنبه 11 بهمن در حال برگزاری است که در آن نیروی دریایی ارتش پاکستان و نیروی دریایی اسرائیل نیز حضور دارند.

ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین در توئیتر اعلام کرد: بزرگترین رزمایش دریایی منطقه خاورمیانه از تاریخ 31 ژانویه (دوشنبه 11 بهمن) در بحرین آغاز شد.

این ناوگان نیروی دریایی آمریکا همچنین اعلام کرد: این رزمایش با حضور 9 هزار پرسنل و 50 فروند کشتی جنگی از بیش از 60 کشور و سازمان های بین المللی برگزار شد.

در این رزمایش 18 روزه کشورهای عربی و پاکستان نیز حضور دارند. برای اولین بار کشورهایی که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند با این کشور در یک رزمایش دریایی مشترک شرکت کرده اند. اکنون کشورهای عربی و اسرائیل دشمنی مشترک به نام ایران دارند. بحرین و امارات برای اولین بار رزمایش مشترک دریایی با اسرائیل برگزار می کنند.

این رزمایش در زمانی برگزار می شود که مذاکرات احیای برجام بین اعضای 1+4 و ایران در جریان است و حوثی ها نیز چند بار بوسیله موشک و پهپاد مناطقی در عربستان و امارات را هدف قرار داده اند.

حوثی ها ماه گذشته همچنین یک کشتی اماراتی را توقیف کرده و اعلام کردند که این کشتی حامل سلاح برای دشمنان یمن می باشد که امارات آن را تکذیب کرد.

اخیرا ایران، چین و روسیه نیز رزمایش مرکب کمربند دریایی 2022 را با شعار "باهم برای صلح و امنیت" در مساحتی به وسعت 17 هزار کیلومت مربع در شمال اقیانوس هند برگزار کردند.

ارسال نظر

 
1