خبر فوری

 
 
برگزاری جلسه مشورتی کمیسیون سیاسی در سطح بالا بین پاکستان و مصر در ماه مارس
کد خبر :2057194082

16:59 1399/11/30


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و مصر, دیدار سیاسی, رئیس جمهور مصر, روابط دوجانبه, سامح شکری, سفر شاه محمود قریشی به مصر, شاه محمود قریشی, عبد الفتاح السیسی, مصر, همکاری دوجانبه, وزیر امور خارجه مصر,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان خبر از برگزرای جلسه مشورتی کمیسیون سیاسی سطح بالا بین پاکستان و مصر در ماه مارس در اسلام آباد را داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستام از برگزاری جلسه مشورتی کمیسیون سیاسی سطح بالا بین پاکستان و مصر در ماه مارس در اسلام آباد خبر داد.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: "در هفته دوم آوریل، ستاد مشترک ارتش ما برای پیشبرد روابط دفاعی خود به مصر سفر خواهد کرد. وزیر امور خارجه مصر، انشاالله پس از ماه رمضان به پاکستان سفر و جلسه مشترک وزیران برگزار خواهد کرد. همچنین هیئت بزرگی از شرکت معروف مصری و گروه السویدی (شرکت الکتریکی) به زودی برای توسعه روابط تجاری پاکستان و مصر از نظر دیپلماسی اقتصادی به پاکستان سفر می کنند.

شاه محمود قریشی در بیانیه خود درباره مصر و اوضاع منطقه ای افزود: "سفر هیئت پاکستانی به مصر در سطح وزیر خارجه پس از 9 سال صورت گرفته است. خوشحالم که اعلام میکنم که روابط متشنج پاکستان و مصر پس از گذشت ده سال از سر گرفته شده است. من روز گذشته جلسه بسیار خوبی با عبدالفتح السیسی رئیس جمهور مصر داشتم. وی عمیق ترین احساسات خود را نسبت به پاکستان ابراز داشت، و  از نخست وزیر پاکستان قدردانی کرد، رئیس جمهور مصر دیدگاه خود را درباره امت مسلمان بیان کرد و من او را در مورد اوضاع منطقه ای باخبر کردم. همچنین جلسه مهمی با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر داشتم و در سطح هیئت عالی رتبه گفتگو هایی میان دو طرف انجام گرفت. ما در مورد سیاست پاکستان در قبال کشورهای آفریقایی توضیحاتی به وزیر امور خارجه مصر ارائه دادیم. در این جلسه همچنین یک نقشه راه جامع برای آینده آماده شد. به دنبال این سفر قرار شد انشاءالله  یک نشست عالی مشاوره کمیسیون سیاسی بین پاکستان و مصر در ماه مارس در اسلام آباد برگزار شود. ما در سطح سازمان ملل به کمک مصر نیاز داشتیم و آنها برای این امر موافقت خود را اعلام داشتند. ما توافق کردیم که روابط دوجانبه را تقویت کنیم و یک راه مشترک داشته باشیم. پاکستان به تمرینات/رزمایش هواپیمایی مصر که در ماه می تا ژوئن برگزار می شود دعوت شده است. انشاءالله پاکستان در این تمرینات/رزمایش شرکت خواهد کرد. هیئت بزرگی از گروه السویدی یک شرکت برجسته الکتریکی مصری به زودی به پاکستان سفر می کند."

قریشی ابراز داشت که قطعنامه ای که اتحادیه عرب در 8 فوریه تصویب کرد از موضع پاکستان در مورد فلسطین پشتیبانی می کند.

ارسال نظر

 
1