خبر فوری

 
برگزاری اجتماع اپوزیسیون پاکستان در پیشاور باوجود منع دولت محلی باتوجه به بیماری کووید19
کد خبر :43467432

19:14 1399/09/02


برچسب ها : PDM, اپوزیسیون, احزاب اپوزیسیون پاکستان, ارتش پاکستان, پاکستان, پیشاور, جنبش دموکراتیک پاکستان, دولت فدرال,

جنبش دموکراتیک پاکستان PDM با وجود مخالفت دولت این ایالت و منع از برگزاری این اجتماع توسط اپوزیسیون پاکستان علیه دولت فدرال و ارتش پاکستان، این اجتماع را امروز (یکشنبه) در شهر پیشاور برگزار کرد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| جنبش دموکراتیک پاکستان PDM با وجود مخالفت دولت این ایالت و منع از برگزاری این اجتماع توسط اپوزیسیون پاکستان علیه دولت فدرال و ارتش پاکستان، این اجتماع را امروز (یکشنبه) در شهر پیشاور برگزار کرد.

فضل الرحمن رهبر جنبش دموکراتیک پاکستان (اتحاد اپوزیسیون) طی سخنرانی در این اجتماع، با بیان اینکه هرچند ارتش یک نهاد دفاعی است و احترام آن به جای خود، اما در صورت دخالت در سیاست و درحالی که می خواهد به یک نهاد سیاسی تبدیل شود پس باید هم انتقاد پذیر باشد و هم اسامی اشخاص ذکر خواهند شد، گفت: ما امروز نیز به شما مهلت می دهیم تا دست از حمایت از این دولت بردارید و اقرار کنید که این دولت شما نیست، سپس ما و شما برادر خواهیم بود. شما چرا وارد سیاست می شوید؟ به فعالیت های دفاعی خود ادامه دهید که اگر چنین باشد ما با شما خواهیم بود. اگر شما (ارتش) تلقب کنید آن جرم نیست اما اگر ما علیه تلقب در انتخابات 2018 متحد شویم، جرم است؟! شما طی دو سال گذشته اقتصاد کشور را نابود کرده اید، بنابراین اگر اقتصاد یک کشوری سقوط کند به همراه آن حکومت نیز سقوط می کند. وی در ادامه پس از ابراز تسلیت به مریم نواز و نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ (ن) جهت درگذشت مادر نواز و شهباز شریف، با ابراز افسوس از درگذشت وقار سیت قاضی ارشد ایالت و علامه خادم حسین رضوی رهبر تحریک لبیک پاکستان، گفت: ما پیش از این در گوجرانوالا، کراچی و کویته اجتماعاتی برگزار کردیم و هم اکنون در پیشاور؛ مردم پیشاور با شرکت باشکوه خود در این اجتماع، حزب حاکم که با تقلب به قدرت رسیده است را رد کردند. وی افزود: ما اعلان جنگ کرده ایم و هم اکنون میدان جنگ است و عقب نشینی از میدان جنگ نیز گناه کبیره است. ما به چالش کشیده ایم و به صورت شفاف بیان کرده ایم، موضع ما واضح است، "تلقب شده است"، ما می دانیم که چه کسی تقلب کرده است و هرآنچه که پنهان است را ما می دانیم.

فضل الرحمن در ادامه اظهار داشت زمانیکه اقتصاد پاکستان خوب بود، افغانستان و هند نیز خواهان تجارت با پاکستان بودند، اما امروز افغانستان از شما نا امید است و هیچ کس آماده نیست با شما روابط داشته باشد. ایران اکنون در لابی هند علیه شما است.

بلاول بوتو رهبر حزب مردمی پاکستان PPP طی سخنرانی خود اظهار داشت که این دوره دولت منتخب (ارتش) است و به تروریست کودک کشی چون احسان الله احسان مجوز آزادی داده می شود. وی افزود: دولت فدرال درحال حاضر بازی تروریست خوب و تروریست بد، طالبان خوب و طالبان بد راه انداخته است، اما ما اجازه نخواهیم داد اینها با مردم بازی کنند.

محمود خان اچکزئی رهبر حزب ملی مردمی ANP طی سخنرانی در این اجتماع اظهار داشت که ای مردم مواظب باشید، جنگ خطرناکی قرار است وارد این منطقه شود، برخی فکر می کنند منابع طبیعی این منطقه مجانی هستند و برای همین چشم به اموال این منطقه دوخته اند، نگاه های آمریکا، روسیه، چین، ایران و هند به این منطقه دوخته شده اند، همانطور که این مردم پیش از این ابر قدرت هایی چون اسکندر بزرگ ایرانی و چنگیز خان مغول را شکست دادند، اینها را نیز رها نخواهند کرد.

ناگفته نماند سناتور سراج الحق رهبر جماعت اسلامی پاکستان طی سخنرانی در سوات دولت فعلی را بی کفایت ترین، ناتوان ترین و شکست خورده ترین دولت تاریخ پاکستان عنوان کرد و افزود: جنبش دموکراتیک پاکستان با سیاست های داخلی و خارجی حزب حاکم مخالف نیست، بلکه تنها به فکر منافع خویش است. وی افزود: پی دی ام می خواهد سوار بر اسبی شود که پیش از این حزب حاکم (تحریک انصافPTI) سوار آن شده است.

ارسال نظر

 
1