خبر فوری

 
 
بررسی روابط دوجانبه میان پاکستان و آلمان در دیدار هیئت عالی رتبه آلمانی با دکتر عارف علوی
کد خبر :476430306

19:52 1401/08/11


برچسب ها : آلمان, پاکستان و آلمان, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, روابط دوجانبه, همکاری دوجانبه,

هیئت عالی رتبه آلمانی با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گغتگو کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئت عالی رتبه آلمانی شامل میکرو گنتر رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه، بنیامین رایشنباخ رئیس میز پاکستان و دکتر نیلز هگویچ مدیر کشوری بنیاد فردریش ابرت آلمان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گغتگو کردند.

در این دیدار، دکتر عارف علوی بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه، استفاده کامل از ظرفیت های گسترده تجارت، سرمایه گذاری میان پاکستان و آلمان تاکید کرد و حطاب به هیئت آلمانی گفت: پاکستان برای روابط با آلمان ارزش بسیاری قائل است.

وی از روند افزایش تجارت دوجانبه میان پاکستان و آلمان ابراز امیدواری کرد و افزود: هر دو کشور قادر به همکاری در زمینه های مختلفی از جمله مراحل رای گیری در انتخابات عمومی، مقابله با اخبار جعلی و اطلاعات نادرست، نقش رسانه های اجتماعی، ترویج عدالت، برابری و ارزش های جهانی و اخلاقی در روابط بین المللی می باشند.

رئیس جمهور پاکستان بر موضوع سرمایه گذاری تجار و سرمایه گذاران آلمانی در مناطق ویژه اقتصادی تحت کریدور اقتصادی پاکستان چین را تاکید کرد و از حمایت مستمر آلمان در زمینه GSP Plus قدردانی به عمل آورد.

وی همچنین از حمایت مستمر پاکستان در تحقق تمامی الزامات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اطمینان بخشید و ابراز امیدواری کرد که بنیاد فردریش ابرت آلمان نقش خود را در تقویت روابط دوکشور در زمینه های مختلف ایفا خواهد کرد.

دکتر عارف علوی افزایش کمک های بشر دوستانه به مردم افغانستان توسط جامعه جهانی را امری ضروری دانست و افزود: افغانستان در حال حاضر با یک وضعیت بحرانی مواجه است، پاکستان همچنین خواهان روابط دوستانه با همسایگان خود از جمله هند است و صلح پایدار در جنوب آسیا به حل مسالمت آمیز مناقشه جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه های مربوط به سازمان ملل متحد و آرمان های مردم کشمیر بستگی دارد.

ارسال نظر

 
1