خبر فوری

 
 
بررسی راهکارهای توسعه همکاری های تجاری میان پاکستان و ایران در وبینار مشترک دوجانبه
کد خبر :1465040889

15:17 1399/09/22


برچسب ها : پاکستان و ایران, روابط اقتصادی, سرکنسول ایران, لاهور, محمد رضا ناظری, وبینار,

در نشست مجازی مقامات کشورهای پاکستان و ایران و کارشناسان اقتصادی و بازرگانی دو کشور راهکارهای مربوط به توسعه همکاری های تجاری میان پاکستان و ایران مورد بررسی قرار گرفت.


لاهور: به گزارش راز نیوز| در نشست مجازی مقامات کشورهای پاکستان و ایران و کارشناسان اقتصادی و بازرگانی دو کشور راهکارهای مربوط به توسعه همکاری های تجاری میان پاکستان و ایران مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمد رضا ناظری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور، وابسته اقتصادی پاکستان در تهران و دیگر کارشناسان برجسته و صاحب نظر دو کشور در زمینه اقتصادی و تجاری در این وبینار به اظهار نظر در خصوص راهکارهای توسعه روابط تجاری میان اسلام آباد و تهران پرداختند.

در اظهارات صورت گرفته و پیشنهادات ارائه شده از سوی مقامات و کارشناسان اقتصادی دو کشور بر لزوم شفافیت کالا، برطرف نمودن موانع موجود در مسیر انتقال کالاهای معاف از مالیات که در نتیجه مشکلات ناشی از تحریم های غیر قانونی آمریکا به وجود آمده اند و همچنین توسعه تجارت مرزی تاکید گردید.

اعضای حاضر در این نشست با ناکافی خواندن حجم تبادلات تجاری میان دو کشور بر ضرورت ارتقاء سطح همکاری های تجاری به میزان 5 میلیارد دلار به توافق رسیدند.

محمد رضا ناصری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور در این نشست ابراز داشت: فعالیت های تجاری میان ایران و پاکستان از ظرفیت قابل توجهی برای توسعه برخوردار هستند، ایران می تواند محصولات پتروشیمی و دیگر فرآورده های صنعتی خود به پاکستان صادر کند.

 

ارسال نظر

 
1