خبر فوری

 
 
بررسی امور منطقه ای و بین المللی در پنجمین نشست سالانه مشورتی دوجانبه سیاسی میان پاکستان و ایتالیا
کد خبر :1397144700

16:19 1399/11/09


برچسب ها : اجلاس, ایتالیا, پاکستان, پاکستان و ایتالیا, نشست,

پنجمین نشست سالانه مشورتی دوجانبه سیاسی میان کشور های پاکستان و ایتالیا به صورت مجازی برگزار و بر محور هایی چون مبارزه با اپیدمی جهانی کرونا، سیاست، تجارت، روابط اقتصادی، انرژی، دفاع، مهاجرت، روابط مردمی و مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو انجام گرفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پنجمین نشست سالانه مشورتی دوجانبه سیاسی میان کشور های پاکستان و ایتالیا به صورت مجازی برگزار و بر محور هایی چون مبارزه با اپیدمی جهانی کرونا، سیاست، تجارت، روابط اقتصادی، انرژی، دفاع، مهاجرت، روابط مردمی و مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو انجام گرفت. در این نشست سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان ریاست هئیت پاکستان و السابیتا بلونی مسئول بخش وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی ریاست هیئت ایتالیا را برعهده داشتند.

دوطرف ضمن توافق بر روابط بی نظیر استوار براساس اعتماد و همکاری دوجانبه میان دو کشور، عزم خود جهت گسترش تعاملات دوجانبه را ابراز داشتند.

معاون وزیر امور خارجه پاکستان ضمن ابراز تاسف از درگذشت شهروندان ایتالیا طی ابتلا به بیماری همه گیر کرونا، تلاش های ایتالیا برای کنترل این اپیدمی را مورد ستایش قرار داد و پس از آگاه سازی همتای خود از اقدامات صورت گرفته توسط پاکستان برای نجات مشاغل مردم و فعال نگه داشتن اقتصاد، اظهار داشت که فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در پاکستان وجود دارد و اطمینان می دهم که به سرمایه گذاران ایتالیا در بخش های مختلف تسهیلات ارائه خواهد شد. وی بابت حمایت ایتالیا از موضع پاکستان در مورد جی اس پی پلاس در اتحادیه اروپا قدردانی کرد و گفت: بازرگانان دو کشور به محض بهبود اپیدمی کرونا، روابط خود را تقویت دهند.

همچنین معاون وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از جنایات ارتش هند در کشمیر و اهمیت مطرح کردن این مسئله توسط جامعه بین المللی برای پایان دادن به وضعیت خشونت دولتی علیه مردم کشمیر، اظهار داشت که این مسئله باید مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و خواسته مردم حل و فصل شود. وی از تلاش های پاکستان برای صلح در افغانستان گفت و بر ضرورت کاهش خشونت و زمینه سازی برای آتش بس و نیاز به یک راه حل سیاسی فراگیر، گسترده و مبتنی بر افغانستان، تاکید کرد.  

ارسال نظر

 
1