خبر فوری

 
 
براس: تشکیل جبهه مقاومت مشترک بلوچ و سندی برای مبارزه با سلطه پاکستان
کد خبر :1117473204

19:58 1399/05/05


برچسب ها : ارتش انقلابی سندهو دیش, براس, بلوچستان, سند,

بلوچ خان سخنگوی ائتلاف نظامی گروه های مسلح جدایی طلب بلوچ موسوم به "بلوچ راجی آجوئی سنگر (براس)" در پیامی از نشست فرماندهان برجسته مقاومت بلوچ و سندی و تشکیل یک جبهه مشترک مقاومت برای مبارزه با پاکستان و دستیابی به استقلال خبر داد.


بلوچستان/سند: به گزارش راز نیوز| بلوچ خان سخنگوی ائتلاف نظامی گروه های مسلح جدایی طلب بلوچ موسوم به "بلوچ راجی آجوئی سنگر (براس)" در پیامی از نشست فرماندهان برجسته گروه های مسلح بلوچ ارتش آزادی بخش بلوچ (BLA) ، جبهه آزادی بخش بلوچ (BLF)، ارتش جمهوری خواه بلوچ (BRA)، سپاه پاسداران بلوچ (BRG) و گروه مسلح آزادی طلب سند موسوم به ارتش انقلابی سندهو دیش (SRA) در مکانی مخفی و گفتگو بر محور های جنگ مشترک ملت های بلوچ  وسند برای رهایی از استعمار، راهبرد و استراتژی مشترک سازمان های مقاومت و آخرین وضعیت ژئوپلیتیک و استراتژیک در منطقه به طور مفصل خبر داد و گفت: طی این نشست میان دو طرف توافق شد که با توجه به روابط تاریخی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی هزاران ساله میان دو ملت، هم اکنون تنها یک دشمن مشترک دارند که آن هم اپریالیسم پنجاب بوده و هدف مشترک مبارزه با آن است و در چنین وضعیتی تشکیل جبهه مقاومت مشترک امری ضروری است. از طرفی دو ملت به طور مشترک تحت تاثیر ضرر های ناشی از اشغال منابع و سرزمین های خود تحت پروژه سی پیک از سوی چین قرار می گیرند و دو کشور پاکستان و چین می خواهند با کنترل کامل سند و بلوچستان از طریق کریدور اقتصادی مشترک سی پیک، سواحل و منابع ما را از گوادر تا بدین را برای منافع نامشروع سیاسی، اقتصادی و نظامی خود در منطقه، اشغال کنند. دیگر قدرت های منطقه ای و جهانی از جمله هند باید در کنار ملتهای تحت اشغال سندی و بلوچ بایستند تا قدرت سیاسی، اقتصادی  نظامی توسعه طلبانه چین و پاکستان را در این منطقه مهم مهار کنیم. زیرا این همگرایی، همکاری و پشتیبانی استراتژیک است که می تواند منافع مشترک ملی ما، صلح و ثبات منطقه ای و جهانی را حفظ کند.

بلوچ خان افزود: مردم سند وارث تمدن 8 هزار ساله ایندوس و مردم بلوچ وارثان تمدن 11 هزار ساله مهر گر هستند که از هزاران سال است که این سرزمین ها متعلق به این مردم است و در دوره های مختلف تاریخ با مقاومت کردن در برابر متجاوزان، اشغالگران و غارتگران همواره از سرزمین، فرهنگ و استقلال خود حفاظت کرده ایم. امروز، در این مقطع تاریخ، ما در حال جنگ با یک مهاجم، اشغالگر و غارتگر در قالب دولت غیر طبیعی پاکستان (پنجاب) هستیم و وقت آن فرا رسیده است تا دو ملت با تشکیل جبهه مقاومت مشترک، با مبارزه با دشمن مشترک آن را از سرزمین های خود بیرون رانند. سازمان ائتلاف نظامی گروه های مقاومت بلوچ "براس" و ارتش انقلابی سندهو دیش از تشکیل جبهه مقاومت مشترک در نبرد با دشمن مشترک اطلاع می دهیم، این اتحاد همچنین با سایر ملل مظلوم و سازمان های مقاومت در چنگ استعمار پاکستان تحت عناوین اصولی و آیین نامه رفتار این اتحاد، روابط برقرار خواهد کرد تا اتحاد گسترده و پایدار ملل مظلوم علیه پاکستان جهت تامین آزادی تمامی ملل مظلوم شکل گیرد.   

ارسال نظر

 
1