خبر فوری

 
 
بازگشت خانوادگی 500 نفر از اعضای آموزش دیده داعش به پاکستان
کد خبر :1253854795

12:10 1398/06/31


برچسب ها : پاکستان, دولت اسلامی عراق و شام, سازمان اطلاعات پاکستان, گروه تروریستی داعش, لاهور, نفوذ داعش در پاکستان,

پاکستانی های عضو گروه تروریستی داعش که به همراه خانواده های خود در افغانستان و عراق حضور داشتند، در حال بازگشت به خانه های خود در شهر لاهور و دیگر مناطق ایالت پنجاب پاکستان هستند و تاکنون 500 تن از این افراد پس از خدمت به داعش به خانه های خود بازگشته اند.


 

لاهور: به گزارش راز نیوز؛ پاکستانی های عضو گروه تروریستی داعش که به همراه خانواده های خود در افغانستان و عراق حضور داشتند، در حال بازگشت به خانه های خود در شهر لاهور و دیگر مناطق ایالت پنجاب پاکستان هستند و تاکنون 500 تن از این افراد پس از خدمت به داعش به خانه های خود بازگشته اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دولت اسلامی عراق و شام که با نام اختصاری داعش شناخته می شود، فعالیت های خود را تا شهرهای داخلی پاکستان گسترش داده و توانسته است با راه اندازی گروهی در شهر لاهور، بسیاری از شهروندان پاکستانی را از لاهور و دیگر مناطق داخلی ایالت پنجاب، به عضویت در داعش جذب نماید.

طبق اعلام یک خبرگزاری رسمی پاکستان، روند عضویت شهروندان پاکستانی در گروه تروریستی داعش، از چهار سال پیش آغاز شده است، بشری چیمه یکی از زنان ساکن در منطقه جوهر تاون لاهور، فرحانه ساکن خیابان وحدت شهر لاهور و ارشاد بی بی ساکن منطقه هنجروال تنها نمونه ای اندک از زنانی هستند که به همراه همسر و فرزندان کودک و جوان خود عازم افغانستان برای جهاد در رکاب دولت اسلامی عراق و شام شده اند.

سرور بی بی یکی از زنانی است که  به همراه اعضای خانواده خود به عضویت در داعش درآمده، وی به همراه همسر خود به نام یعقوب، فرزند بیست، هفده و یازده ساله خود به نام های سلمان، فیضان و عبدالرحمن، یک فرزند نه ساله به نام عبید الرحمن و دختران خود به نام های عایشه و شمائله، جهت همراهی با گروه تروریستی داعش عازم افغانستان شده بود و طبق گفته خودش به علت وضعیت بد جوی و شدت بمباران نیروهای نظامی خارجی قادر به ادامه سفر به عراق نشده است.

سرور بی بی در شرح ماجرای حضورش در افغانستان خبر داد که یکی از پسرانش در جریان بمبارن نیروهای ناتو در افغانستان کشته شده و همسرش نیز به علت وضعیت نامناسب جوی و گلوله باران نیروهای ناتو دچار بیماری شد و به علت عدم وجود امکانات درمانی جان باخت، در حالی که یکی از دخترانش نیز به همراه همسرش در شهر موصل عراق کشته شد و یکی دیگر از دخترانش به نام عائشه نیز در افغانستان به عقد شخصی به نام قاری زاهد از اهالی شهر گجرات پنجاب درآمد، قاری زاهد نیز در جریان عملیات نیروهای ناتو در افغانستان به هلاکت رسید و اکنون کودک دو ساله وی نزد عائشه حضور دارد.

یکی دیگر از دختران سرور بی بی نیز توسط همسرش در افغانستان به قتل رسید و طالبان افغانستان نیز همسر وی را در مجازات این اقدام مجازات و به قتل رساند.

 

سرور بی بی تنها یک نمونه از شهروندان پاکستانی است که در سایه سکوت دولتمردان پاکستانی و حمایت سرویس های اطلاعاتی، جهت همراهی با گروه تروریستی داعش در افغانستان و عراق حضور یافته اند اکنون پس از گذراندن دوره های مختلف آموزشی نظامی و به بهانه مساعد نبودن شرایط جوی به پاکستان بازگشته اند.

بازگشت اعضای پاکستانی گروه تروریستی داعش، موضوعی نیست که به دور از انظار سازمان های اطلاعاتی پاکستان صورت گرفته باشد و نمی توان مدعی شد موضوعی که در سطح رسانه های پاکستانی منتشر شده است به سمع ماموران سرویس های اطلاعاتی نرسیده باشد.

روند بازگشت اعضای پاکستانی داعش در حالی آغاز گردیده است که چندی پیش خبری مبنی بر تعیین افسر سابق پلیس به عنوان سرکرده داعش در ولایت پاکستان منتشر شده است.

ارسال نظر

 
1