خبر فوری

 
 
بازگشایی موقت مرز ایران و پاکستان: ورود 300 زائر پاکستانی پشت مرز مانده به کشورشان
کد خبر :515852978

09:45 1398/12/10


برچسب ها : پاکستان و ایران, دولت محلی ایالت بلوچستان, زائران پاکستانی, مرز ایران و پاکستان, مرز تفتان, مرز میرجاوه, ویروس کرونا,

با بازگشایی موقت مرز ایران و پاکستان، تعداد 300 تن از زائران پاکستانی که در پشت مرز مانده بودند به خاک پاکستان وارد شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| با بازگشایی موقت مرز ایران و پاکستان، تعداد 300 تن از زائران پاکستانی که در پشت مرز مانده بودند به خاک پاکستان وارد شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نجیب الله قمبرانی معاون کمیسر منطقه تفتان با تایید خبر بازگشایی مرز تفتان(میرجاوه) به روی زائران پاکستانی محصور در پشت مرز اظهار داشت: با تصمیم مقامات ایالت بلوچستان مرز تفتان(میرجاوه) به صورت موقت بازگشایی شده است و روند بازگشت نزدیک به 300 زائر و دیگر شهروندان پاکستانی به کشور آغاز شده است.

وی افزود: تمامی این افراد پس از ورود به پاکستان مورد غربالگری جهت شناسایی مبتلایان به ویروس کورونا قرار خواهند گرفت و سپس به مدت 10 روز در قرنطینه نگاه داشته خواهند شد.

از سوی دیگر لیاقت شاهوانی سخنگوی دولت محلی ایالت بلوچستان با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از صدور مجوز برای ورود نزدیک به 350 شهروند پاکستانی موجود در مرز تفتان(میرجاوه) خبر داد.

لازم به ذکر است در پی شیوع ویروس کرونا در ایران دولت محلی ایالت بلوچستان پاکستان پس از مشاوره با دولت فدرال اسلام آباد اقدام به مسدود نمودن تمامی گذرگاه های مرزی خود با ایران نمود که این اقدام دولت محلی بلوچستان باعث ایجاد مشکلاتی برای زائران پاکستانی موجود در ایران شد.

همچنین در پی شناسایی یک شخص مشکوک به ویروس کرونا در شهر کراچی به عنوان نخستین مورد مبتلا به این ویروس و با توجه به بازگشت وی از کشور ایران، دولت پاکستان طی تصمیمی اقدام به لغو تمامی پروازهای مستقیم ورودی از مبدا ایران نمود.

گفتنی است در حال حاضر نزدیک به 5 هزار زائر دیگر پاکستانی در شهرهای زیارتی ایران حضور دارند و لغو یکطرفه تمامی پروازهای مستقیم از مبدا ایران توسط  دولت پاکستان و همچنین مسدودیت گذرگاه تفتان(میرجاوه) باعث سردرگمی زائران شده است که توجه بیش از پیش مسئولان دو کشور جهت رفع مشکلات به وجود آمده برای این زائران را می طلبد.

ارسال نظر

 
1