خبر فوری

 
بازگشایی مرز مشترک پاکستان_افغانستان برای تجارت ترانزیتی
کد خبر :123908136

20:13 1399/03/31


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تجارت ترانزیتی,

عبد الرزاق داود مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان در پیامی از دیدار با عاطف مشال سفیر افغانستان در اسلام آباد خبر داد و گفت: در این دیدار وی را از تصمیم دولت مبنی بر بازگشایی مرز طورخم و چمن به منظور انجام تجارت ترانزیتی شش روز در هفته مطلع ساخته ام.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عبد الرزاق داود مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان در پیامی از دیدار با عاطف مشال سفیر افغانستان در اسلام آباد خبر داد و گفت: در این دیدار وی را از تصمیم دولت مبنی بر بازگشایی مرز طورخم و چمن به منظور انجام تجارت ترانزیتی شش روز در هفته مطلع ساخته ام. همزمان مرز سوم "غلام خان" نیز برای از بین بردن خسارت تجاری باز می شود. وی افزود: از تاریخ 2 تیر با رعایت پروتکل های بهداشتی ، واردات افغانستان نیز مجاز به عبور از هر سه نقطه مرزی مشترک خواهد بود. سفیر افغانستان بین ماه های ژوئن و اوت ، من را به همراه هیئت تجاری برای سفر به افغانستان دعوت کرده است.

مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان در ادامه ضمن تشریح این دیدار گفت: در این دیدار علاوه بر گفتگو در زمینه آغاز مجدد مذاکرات توافق تجارت ترانزیتی پاکستان_افغانستان، بر انجام تدابیر امنیتی برای جلوگیری از صادرات غیر قانونی از سوی افغانستان نیز تاکید کرده و در زمینه حل و فصل شدن بزودی تمامی مسائل موجود در زمینه تجارت دوجانبه از سوی پاکستان، ابراز امیدواری کردم.

ارسال نظر

 
1