خبر فوری

 
 
بازگشایی تمامی مسیرهای پروازی حریم هوایی پاکستان به روی خطوط هوایی هند و افغانستان
کد خبر :594588909

12:13 1398/04/25


برچسب ها : پاکستان و هند, حریم هوایی پاکستان,

سازمان حمل و نقل هوایی پاکستان پس از گذشته نزدیک به پنج ماه، حریم هوایی خود را به روی تمامی خطوط هوایی از جمله خطوط هوایی هند و پاکستان گشود.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز سازمان حمل و نقل هوایی پاکستان پس از گذشته نزدیک به پنج ماه، حریم هوایی خود را به روی تمامی خطوط هوایی از جمله خطوط هوایی هند و پاکستان گشود.

بر اساس جزئیات منتشر شده سازمان حمل و نقل هوایی پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: تاکنون هواپیماها تنها مجاز به عبور از سه مسیر پروازی در حریم پاکستان از شمال به جنوب و از جنوب به شمال بودند اما تمامی مسیرهای پروازی برای تمامی خطوط هوایی داخلی و خارجی گشوده شده است و اکنون خطوط هوایی هند و افغانستان نیز میتوانند از حریم هوایی پاکستان برای پروازهای خود استفاده نمایند.

لازم به ذکر است پس از تجاوز یکی از جنگنده های نیروی هوایی هند به حریم هوایی پاکستان در تاریخ هشتم اسفند ماه سال گذشته و افزایش تنش ها میان دو کشور پاکستان و هند، سازمان حمل و نقل هوایی پاکستان تمامی پروازهای فرودگاه های اسلام آباد، کراچی، لاهور، پیشاور، کویته، ملتان، سکر و سیالکوت را  لغو نموده بود و پس از گذشت چندین روز ضمن بازگشایی فرودگاه های مذکور اعلام نمود حریم هوایی پاکستان به روی تمامی پروازهای از مسیر افغانستان به هند مسدود خواهد ماند.

گفتنی است به علت مسدود شدن حریم هوایی پاکستان به روی پروازهای به سوی هند، هواپیماهای خطوط هوایی هند و افغانستان با مشکلات عدیده ای مواجه شدند که باعث افزایش هزینه های سفر برای آنان شد به صورتی که بسیاری از پروازهای به سوی هند لغو گردید که این موضوع دچار سرگردانی مسافران مسیر افغانستان به هند و بالعکس گردید.

ارسال نظر

 
1