خبر فوری

 
 
بازنشر اعترافات هیلاری کلینتون و محمد بن سلمان در رابطه با حمایت از گروه های تروریستی در خبرگزاری های پاکستان
کد خبر :525187623

19:27 1398/07/03


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, تروریست, تروریسم, عربستان سعودی, محمد بن سلمان, هیلاری کلینتون, ولیعهد عربستان سعودی, وهابیت,

خبرگزاری های پاکستان همزمان با سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایالات متحده آمریکا طی اقدامی دست به بازنشر اعترافات هیلاری کلینتون و محمد بن سلمان درخصوص حمایت از گروه های تروریستی زده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، خبرگزاری های پاکستان همزمان با سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایالات متحده آمریکا طی اقدامی دست به بازنشر اعترافات هیلاری کلینتون و محمد بن سلمان درخصوص حمایت از گروه های تروریستی زده اند. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق ایالات متحده آمریکا طی سخنرانی در کنفرانسی اذعان داشت: ما امروز در افغانستان علیه گروه هایی می‌جنگیم که حدود 20 سال قبل همان ها را از جهت مالی پشتیبانی می‌کردیم، و این اتفاق برای آن بود چون ما در آن زمان با بحران جدی مداخلت و حضور اتحادیه جماهیر شوروی روبرو بودیم و نمی‌خواستیم شوروی در خاورمیانه نفوذ کند. برای همین ما به آنها ملحق شدیم، در آن زمان ریاست جمهوری و کنگره آمریکا موافق با این عمل بوده و گفتند که این پیشنهاد بسیار مناسبی است. همگی موافق بودند تا توافقی در این زمینه با سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI و ارتش آن انجام گیرد، پس از انجام این توافق ، فرآیند جذب مجاهدین آغاز شد. در همین راستا و برای همین هدف، ما با به عضویت در آوردن عربستان سعودی، از آنجا برند اسلام وهابی را وارد افغانستان کردیم. تمامی این اقدامات برای شکست دادن اتحادیه جماهیر شوروی صورت گرفته بود. بعد از آن چه شد؟ اتحادیه جماهیر شوروی از آنجا عقب نشینی کرد. آنها در این جنگ میلیارد ها دلار خسارت دیدند که نتیجه آن از طریق تکه تکه شدن جماهیر شوروی ظاهر شد؛ تا این مرحله همه چیز درست و طبق روال پیشرفت، اما هر آنچه را که ما کاشتیم، درحال درو کردن نتیجه و ثمر همان بذر کاشته شده هستیم. ما پاکستان را تنها گذاشتیم. ما به آنها گفتیم که خودتان با سیستم های موشکی ارائه شده به مجاهدین مواجه شوید و مناطق مرزی را از مین های کار گذاشته شده پاکسازی کنید. ما آنها را ابتدا تحریم کرده و سپس همکاری خود با ارتش و سازمان اطلاعاتی پاکستان را قطع نمودیم.

از طرفی طبق گزارش منابع خبری پاکستان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نیز طی مصاحبه با یکی از خبرگزاری های آمریکایی، با گشودن جعبه راز ها، در این رابطه اذعان داشت که عربستان سعودی به گفته غرب در دوران جنگ سرد با روسیه، تفکر وهابی را گسترش داد. وی افزود، زمانیکه نفوذ روسیه درحال توسعه بود، غرب از عربستان خواست تا با افزایش بودجه و کمک های مالی خود به مدارس دینی در سراسر دنیا، درصدد توسعه تفکر وهابی برآید. اما پس از گذشت دوران قدرت و نفوذ روسیه، هرچند که کمک های مالی به مدارس را متوقف کردیم، اما برخی از سازمان و انجمن های عربستان همچنان به این روند خود ادامه دادند که فعالیت فعلی آنان هیچ ربطی به دولت عربستان ندارد.

 

نخست وزیر پاکستان: ارتش پاکستان القاعده را آموزش داد 

عمران خان: پاکستان با ورود به جنگ آمریکا پس از حادثه 11 سپتامبر، مرتکب اشتباه بزرگی شده است

ارسال نظر

 
1