خبر فوری

 
 
بازدید وزیر امور خارجه پاکستان از ساختمان مجلس ایران+عکس
کد خبر :834227290

16:07 1400/02/01


برچسب ها : ایران, پاکستان و ایران, شاه محمود قریشی, محمد باقر قالیباف, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن بازدید از ساختمان مجلس ایران با امیرآبادی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-پاکستان و دکتر قالیباف سخنگوی مجلس ایران دیدار انجام داد.


تهران: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، امروز چهارشنبه از مجلس ایران بازدید به عمل آورد. وی در این بازدید طی دیدار با احمد امیرآبادی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-پاکستان در خصوص مناسبات دوجانبه، روابط پارلمانی فیمابین و دیگر امور مهم به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

براساس گزارش، احمد امیرآبادی دراین بین به وزیر امور خارجه پاکستان خوش آمدید عرض کرد. قریشی اظهار داشت: مراسم برادری عمیق دوجانبه بین پاکستان و ایران براساس ارزشهای مشترک مذهبی و فرهنگی وجود دارد، پاکستان مصمم برای گسترش روابط پارلمانی خود با ایران است. گفتنی است دوطرف ضمن تاکید بر تحریک و فعال کردن گروه های دوستی پارلمانی از پیش موجود به منظور ارتقاء روابط پارلمانی، در زمینه تبادل هیئات پارلمانی بین پاکستان و ایران توافق کردند.

 

گفتنی است در ادامه وزیر امور خارجه پاکستان با باقر قالیباف رئیس مجلس ایران نیز دیدار و رایزنی انجام داد.

در این بین طرفین ضمن تاکید بر تقویت روابط دوجانبه، در زمینه تلاش های مشترک جهت مبارزه با اسلام هراسی در سطح جهانی توافق کردند. قریشی در ادامه سخنگوی مجلس ایران را از موضع عمران خان نخست وزیر پاکستان در رابطه با توسعه همکاری های دوطرفه پاکستان و ایران آگاه کرد و گفت: حرمت رسول (صلی الله علیه وآله وسلم) بخش اصلی ایمان ما است. وی با بیان اینکه نیاز به گسترش فعالیت های تجاری و بازرگانی است تا به همان اندازه برای مردم دو کشور مفید باشد، عزم دو کشور برای تشکیل بازارچه های مرزی در مرزهای مشترک را ستود.

وزیر امور خارجه پاکستان بر اهمیت مبادله مداوم هیئت های پارلمانی بین دو کشور و لزوم تقویت همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی پارلمانی از جمله "مجمع پارلمانی آسیا" تاکید کرد و در ادامه سخنگوی مجلس ایران را از جنایات هند در کشمیر آگاه ساخت.

قریشی در ادامه ضمن ابلاغ پیام دعوت سفر به پاکستان از سوی اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان به دکتر قالیباف، ابراز امیدواری کرد تا روابط پارلمانی میان دو کشور گسترش یابند.  

 

ارسال نظر

 
1