خبر فوری

 
 
بازدید هیئت تجار ایرانی از سایت انجمن صنعت کراچی
کد خبر :75645873

10:35 1401/08/12


برچسب ها : ایران و پاکستان, تجارت مرزی, حسن نوریان, رئیس اتاق بازرگانی زنجان, سایت انجمن صنعت کراچی, سرکنسول ایران در کراچی, علی یگانه فرد, مرز ایران و پاکستان,

هیئت عالی رتبه از تجار ایرانی به سرپرستی علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان از سایت انجمن صنعت کراچی بازدید به عمل آوردند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه از تجار ایرانی به سرپرستی علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان از سایت انجمن صنعت کراچی بازدید به عمل آوردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت تجار ایرانی در جریان بازدید از سایت انجمن صنعت کراچی با ریاض الدین رئیس انجمن، اعضای کمیته اجرایی و دیگر مقامات این انجمن به دیدار و رایزنی پرداختند و بر لزوم توسعه همکاری‌های تجاری میان دو کشور دوست و برادر تأکید ورزیدند.

در جریان این بازدید حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی، حسین امینی وابسته اقتصادی ایران و ریاض الدین رئیس، عبدالقادر بلوانی نایب رئیس ارشد، محمد حسین موسانی نایب رئیس، عبدالرشید و عبدالهادی رؤسای اسبق انجمن صنعت کراچی و نیز محمد کامران عربی، انور عزیز، عظیم موتی والا، حارث شکور، عمران غنی و غیره نیز حضور داشتند.

هیئت بازرگان ایرانی از واحد نساجی معروف بازدید نموده و روند تولید را مورد بررسی قرار دارند.

ریاض الدین رئیس انجمن صنعت کراچی با خوشامدگویی به هیئت عالی رتبه ایرانی از تلاش‌های سرکنسول ایران در توسعه روابط تجاری میان پاکستان و ایران تقدیر نمود.

 وی اظهار داشت: ایران نخستین کشوری بود که پس از تشکیل پاکستان آن را به رسمیت شناخت و پاکستان نیز نخستین کشوری بود که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت.

وی با ابراز نارضایتی نسبت به حجم تجارت میان دو کشور آن را بسیار پایین عنوان نمود و گفت: ما از استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور برادر ایران محروم مانده‌ایم. پاکستان و صنایع آن نیاز مبرم به اقلامی همچون نفت و گاز و محصولات پتروشیمی نیاز دارند و ایران یکی از کشورهایی است که از منابع عظیم گازی و نفتی بهره‌مند است.

ریاض الدین با اشاره به توسعه تجارت مرزی میان پاکستان و ایران افزود: گستره تجارت مرزی باید به تمام نقاط پاکستان افزایش یابد و موانع قانونی موجود در این زمینه باید شناسایی و رفع شود.

حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی نیز در این دیدار اظهار داشت: این دومین بازدید ما از سایت انجمن صنعت کراچی است و در جریان بازدید قبلی هیئت تجار ایرانی سه سند یادداشت تفاهم به امضا رسید.

وی با اعلام خبر راه اندازی نمایشگاه در مرکز اکسپو کراچی در ژانویه 2023 میلادی پیشنهاد داد پاکستان نیز می‌تواند نمایشگاه‌های مشابهی را در تهران، مشهد یا اصفهان برگزار نماید.

حسن نوریان در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح موانع مشکلات موجود در زمینه تجارت دوجانبه میان پاکستان و ایران پرداخت و افزود: نبود کانال بانکی میان دو کشور و عدم نظام تجاری دوجانبه از جمله موانع اساسی در مسیر تجارت میان دو کشور است.

وی در خصوص تجارت پایاپای پیشنهاد داد پاکستان و ایران به منظور حل مسائل موجود در زمینه گمرک باید روابط فعالی را ایجاد نمایند.

سرکنسول ایران با اشاره به خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان-هند موسوم به IPI تصریح کرد: هند دیگر عضوی از این پروژه نیست و پاکستان و ایران باید در زمینه پیشبرد این طرح و تکمیل آن تلاش نمایند.

علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: پاکستان و ایران علاوه بر تجارت دارای مشترکات در زمینه‌های مختلفی هستند؛ اما با این وجود حجم تجارت موجود میان دو کشور بسیار پایین و ناچیز است.

وی افزود: تجار دو کشور باید در زمینه معرفی محصولات و تولیدات یکدیگر تلاش نمایند و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز سفر هیئت‌های دوجانبه نقش بسزایی در این زمینه دارند. تجارت یک جاده دو طرفه است که ما در آن از طریق مشارکت، سرمایه گذاری و تولید مشترک فعالیت کنیم.

وی تصریح کرد: ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و تجارت پایاپای در میان این تحریم‌ها امری خوشایند است.

رئیس هیئت تجاری ایران از تعیین رقم 5 میلیارد دلار به عنوان هدف برای حجم تجارت سالانه میان دو کشور خبر داد.

ارسال نظر

 
1