خبر فوری

 
 
بازدید هیئت تجاری بلندپایه عربستان سعودی از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد
کد خبر :797854779

18:07 1401/03/31


برچسب ها : OICCI, اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, پاکستان و عربستان سعودی, دیدار, رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, سخنرانی, هیئت تجاری,

یک هیئت تجاری بلندپایه عربستان سعودی به ریاست فهد بن محمد الباش، رئیس شورای تجاری عربستان و پاکستان از اسلام آباد بازدید و با اعضای و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد (ICCI) دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یک هیئت تجاری بلندپایه عربستان سعودی به ریاست فهد بن محمد الباش، رئیس شورای تجاری عربستان و پاکستان از اسلام آباد بازدید و با اعضای و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد (ICCI) دیدار کرد.

هیئت تجاری سعودی شامل نمایندگانی از بخش های مختلف از جمله روغن خوراکی، فرآوری مواد غذایی، تجارت، مصالح ساختمانی، گردشگری و مهاجرین، تولید، تجهیزات و لوازم پزشکی، دارویی و خدمات زیربنایی می باشد. این هیئت همچنین پس از اسلام آباد، از لاهور و کراچی نیز بازدید خواهد کرد.

در همین حال، فهد بن محمد الباش طی سخنرانی در این نشست گفت: سرمایه گذاران سعودی مشتاق تجارت و سرمایه گذاری در پاکستان هستند زیرا فرصت های تجاری متعددی در پاکستان وجود دارد همچنین برای دستیابی به نتایج سودمند، بایستی روابط تجاری قوی بین دو کشور به سبک روابط عالی دولتی برقرار شود.

وی افزود: بخش خصوصی دو کشور باید با ایجاد روابط مستحکم با یکدیگر سعی کنند از فرصت های تجاری موجود در کشور یکدیگر نهایت استفاده را ببرند، در همین حال، عربستان سعودی 20 درصد نیروی انسانی خود را از پاکستان دارد و می خواهد نیروهای آموزش دیده بیشتری را از پاکستان وارد کند و همچنین فرصت‌های خوشایندی برای سرمایه‌گذاران پاکستانی در بسیاری از بخش‌های اقتصاد عربستان سعودی از جمله صنایع شیمیایی، املاک و گردشگری وجود دارد تا از آن‌ها بهره مند شوند.

وی افزود: پاکستان بازار جذابی برای تجارت است و آنها در حال همکاری نزدیک با سفارتخانه های هر دو کشور هستند تا از فرصت های تجاری موجود در هر دو کشور استفاده کنند و همینطور نمایشگاه های محصولات عربستان در پاکستان و محصولات پاکستانی در عربستان برگزار خواهد شد تا محصولات هر دو کشور در بازار یکدیگر معرفی شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر هیئت تجاری عربستان سعودی به پاکستان به رونق بیشتر تجارت دوجانبه بین دو کشور کمک کند.

در ادامه، محمد شکیل منیر رئیس اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد طی سخنرانی در این نشست بیان کرد: فرصت های جذابی برای سرمایه گذاران سعودی در بخش های مختلف اقتصاد پاکستان از جمله معدن و مواد معدنی، نفت و گاز، مسکن و ساختمان، توسعه زیرساخت ها، انرژی، فناوری اطلاعات، فرآوری مواد غذایی، روغن خوراکی، لجستیک، ورزش، انرژی های تجدیدپذیر، گردشگری و مهمان نوازی وجود دارد.

وی همچنین خطاب به هیئت تجاری عربستان سعودی گفت: به دنبال فرصت های تجاری در پاکستان و برقراری روابط در زمینه های مختلف از جمله  نساجی، کشاورزی، مصالح ساختمانی، تجهیزات پزشکی، داروسازی، میوه ها و سبزیجات، میوه های خشک، کالاهای مصرفی، فناوری فرآوری کشاورزی، ماشین آلات و تجهیزات و سایر بخش ها باشید.

خالد اقبال مالک، رئیس هیئت امنای اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد توضیحات مفصلی را در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در سی پیک به هیئت سعودی ارائه کرد و از آنها خواست تا از این فرصت نیز در جهت توسعه تجارت میان دو کشور استفاده کنند.

وی افزود: عربستان سعودی موافقت کرده بود که یک مجتمع پالایشگاهی چند میلیارد دلاری در گوادر راه اندازی کند، بنابراین بایستی برای تحقق آن تلاش کرد.

در پایان، محمد فهیم خان، معاون رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد از سفر هیئت تجاری سعودی به پاکستان تشکر و ابراز امیدواری کرد که این سفر باعث تقویت بیشتر روابط تجاری بین دو کشور شود.

ارسال نظر

 
1