خبر فوری

 
 
بازدید سفیر آذربایجان از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد در جهت توسعه روابط تجاری دوجانبه
کد خبر :1705591082

14:28 1401/08/21


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, احسن ظفر بختاوری, بازدید, پاکستان و آذربایجان, خضر فرهادوف, رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, روابط دوجانبه, سفیر آذربایجان, همکاری دوجانبه,

خضر فرهادوف سفیر آذربایجان طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد و احسن ظفر بختاوری رئیس این اتاق در نشستی پیرامون توسعه روابط تجاری میان پاکستان و آذربایجان سخنرانی کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خضر فرهادوف سفیر آذربایجان طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد و احسن ظفر بختاوری رئیس این اتاق در نشستی پیرامون توسعه روابط تجاری میان پاکستان و آذربایجان سخنرانی کردند.

خضر فرهادوف در این نشست بیان کرد: پاکستان، آذربایجان و ترکیه در کنار هم می توانند یک بلوک اقتصادی قوی تشکیل دهند، همچنین آذربایجان همواره مشتاق تقویت روابط تجاری با پاکستان می باشد.

وی آذربایجان را یک کشور درحال توسعه و مرکز حمل و نقل استراتژیک میان اروپا و آسیا خواند و گفت: برقراری همکاری نزدیک با آذربایجان، راه های جدیدی را برای پاکستان جهت توسعه روابط تجاری با کشورهای آسیای مرکزی فراهم خواهد آورد.

خضر فرهادوف افزود: بسیاری از محصولات پاکستانی از جمله دارو، پوشاک و سایر محصولات نساجی، اپتیک، تجهیزات پزشکی، برنج و میوه جات می توانند در بازار آذربایجان محبوبیت بیشتری کسب کنند و همینطور آذربایجان نیز می‌تواند گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی، آلو، سبزیجات، انواع میوه‌ها و آب میوه‌ها، نخ پنبه و پنبه، پلیمر و چای را به کشورهای خارجی از جمله پاکستان صادر کند.

وی خطاب به سرمایه گذاران پاکستانی بیان کرد: آذربایجان مناطق صنعتی بسیاری تاسیس کرده است و بستر سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران پاکستانی فراهم آورده است تا بتوانند از این فرصت ها در زمینه های کشاورزی و فرآوری، ساخت‌وساز، پتروشیمی، انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل‌ونقل، تجارت، لجستیک، معدن، اقتصاد دیجیتال و گردشگری بهره ببرند.

در ادامه این نشست، احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد ضمن خوش آمدگویی از سفیر آذربایجان بیان کرد: آذربایجان از نظر منابع طبیعی از جمله نفت و گاز غنی می باشد، در حالی که پاکستان در تامین گاز طبیعی مایع با مشکل مواجه است و آذربایجان بایستی تلاش کند تا در این بخش با پاکستان همکاری لازم داشته باشد.

وی تجارت متقابل پاکستان و آذربایجان را بسیار کمتر از پتانسیل واقعی هر دو کشور دانست و افزود: پاکستان و آذربایجان روابط صمیمانه ای دارند که می توان از آن در جهت تقویت روابط تجاری و اقتصادی استفاده کرد.

وی بر تبادل مستمر هیئت های تجاری جهت گسترش روابط اقتصادی دوکشور تاکید کرد و گفت: مقامات تجاری پاکستان و آذربایجان بایستی امکان ارتقاء تجارت از طریق جاده را مورد بررسی قرار دهند زیرا باعث بهبود تجارت دوجانبه خواهد شد

احسن ظفر بختاوری در پایان این نشست اذعان کرد: پاکستان و آذربایجان با تمرکز بر توسعه روابط تجاری قوی میان دو کشور می توانند در بسیاری از کالاها، تجارتی مفید داشته باشند.

ارسال نظر

 
1