خبر فوری

 
 
بازدید رسانه های بین المللی از محل حمله هند به پاکستان / حضور عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این بازدید
کد خبر :207730658

17:06 1398/01/22


برچسب ها : ارتش, ایران, پاکستان, جنگ, حمله, هند,

سرلشکر آصف غفور رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان از حضور و بازدید رسانه های بین المللی از منطقه " جابه " خبر داد و اذعان داشت که بیشترین تعداد افراد حاضر از کشور هند بودند.


 

 

به گزارش راز نیوز، سرلشکر آصف غفور رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان از حضور و بازدید رسانه های بین المللی از منطقه " جابه " خبر داد و اذعان داشت که بیشترین تعداد افراد حاضر از کشور هند بودند.
 
 
 
هند طی حمله هوایی خود در تاریخ 7 اسفند ماه سال 1397 به منطقه جابه بالاکوت پاکستان، مدعی شده بود که حمله او برخلاف گروه تروریستی جیش محمد بوده و جنگنده های هند موفق به هدف قرار دادن مقر اصلی این گروه تروریستی در منطقه نامبرده شده اند که طی آن حدود 300 تن از شبه نظامیان نیز کشته شدند. هند همچنین گفته بود که طی این حمله نیروها و افسران ارشد گروه تروریستی جیش محمد نیز هلاک شده اند.
امت شاه رئیس حزب بی جی پی هند نیز پس از حمله طی سخنرانی ابراز داشته بود که در این حمله هوایی، بیش از 250 تروریست کشته شدند.
کشور پاکستان به طور فوری درپیامی، ادعای کشور هند را رد کرد و گفت : طی حمله هوایی هیچ گونه خسارت جانی یا مالی وارد نشده است.
 
 
ارتش پاکستان روز گذشته با تیم متشکل از رسانه های بین المللی وارد منطقه ای شد که هند مدعی شده بود مدرسه مستقر در آن مکان را که مقر اصلی گروه تروریستی جیش محمد بود را هدف قرار داده است.
تیم رسانه ای توسط هلیکوپتر به محل انتقال یافت و از مدرسه ای دیدن کرد که هند مدعی شده بود که آن را هدف قرار داده است و آن را منتسب به گروه تروریستی جیش محمد دانسته بود. تیم پس از رسیدن به مدرسه ای واقع در بالای کوه، از مدرسه بازدید کرد که هیچ گونه آسیبی ندیده بود.
 
 
 
آصف غفور در پاسخ به سوال خبرنگاران که چرا پس از گذشت زمان زیاد از حادثه، الان تیم رسانه ای را به محل آورده اند گفت : متاسفانه پس از حادثه به دلیل مشغله زیاد امکان چنین اقدامی نبود، اما در حال حاضر که رسانه های بین المللی در اسلام آباد حضور داشتند، وقت را غنیمت شمرده و تیم را برای بازدید از محل آورده ایم. سرلشکر در ادامه ابراز داشت که در سرتاسر پاکستان 32 هزار مدارس دینی ثبت شده اند که هزار و دویست عدد از آنها در اطراف این منطقه فعالیت می کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد که رسانه ها حتما تاکنون با مشاهده وضعیت منطقه به ادعاهای دروغین هند پی برده اند؟
مرکز سیاست های سایبری بین المللی استرالیا تصاویر ماهواره ای دریافت شده در رابطه با منطقه را بررسی کرد که هند مدعی حمله هوایی به مقر اصلی گروه تروریستی جیش محمد و هلاکت تعداد زیادی از تروریست ها شده بود. این سازمان پس از بررسی تصاویر ماهواره ای اذعان داشت که طبق تصاویر هیچ گونه ویرانی در منطقه مشاهده نمی‌شود.
لازم به ذکر است که در میان تیم رسانه های بین المللی از مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز حضور داشت که از محل بازدید کرد.
 
 
 
 
ناگفته نماند که نیروی هوایی ارتش هند در تاریخ 7 اسفند ماه سال 1397 با نقض قوانین بین المللی و با ورود به خاک پاکستان منطقه ای را هدف بمباران قرار داده بود که کشور هند پس این حمله مدعی شد که مقر اصلی آموزشی گروه تروریستی جیش محمد را در خاک پاکستان هدف قرار داده است که طی این حمله حدود 250 تروریست نیز به هلاکت رسیده اند. اما این درحالی است که کشور هند تاکنون نتوانسته اسناد یا مدارک مستندی را برای تایید حمله خود برخلاف گروه تروریستی و ویرانی بوجود آمده در اثر این حمله را ثابت کند.

 

ارسال نظر

 
1