خبر فوری

 
بازداشت یک عضو دیگر سپاه محمد به اتهام عملیات تروریستی در کراچی
کد خبر :143606414

17:51 1399/10/01


برچسب ها : بازداشت, پلیس کراچی, دایره مبارزه با تروریسم, سپاه محمد, شیعیان پاکستان,

مقامات امنیتی پلیس کراچی از بازداشت یکی دیگر از عناصر وابسته به سپاه محمد از گروه های شیعه طی عملیاتی در شهر کراچی پاکستان خبر دادند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| مقامات امنیتی پلیس کراچی از بازداشت یکی دیگر از عناصر وابسته به سپاه محمد از گروه های شیعه طی عملیاتی در شهر کراچی پاکستان خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دایره مبارزه با تروریسم پلیس کراچی طی بیانیه ی مطبوعاتی اعلام نمود: به دنبال دریافت اطلاعات محرمانه نیروهای مبارزه با تروریسم عملیاتی را در محله پارک خانوادگی "فتح" واقع در منطقه تیموریه شهر کراچی آغاز نمودند.

طبق این بیانیه در جریان این عملیات یکی از اعضای تحت تعقیب سپاه محمد و فراری از نظام قضایی به نام عماد علی معروف به نام های حماد و تی تو را بازداشت و از وی یک قبضه اسلحه کلت کمری به همراه یک خشاب کشف و ضبط گردید.

در این بیانیه ادعا شده است که متهم در بازجویی های اولیه صورت گرفته نسبت به ارتکاب چندین فقره عملیات ترور شخصیت های اهل سنت و دیگر شهروندان عادی اذعان نموده است که بر اساس آن وی پس از انفجار بمب در منطقه عباس تاون شهر کراچی به عضویت گروه فردی به نام «فرحت عباس زیدی» در آمده و با همکاری اعضای این گروه به انجام عملیات ترور بر مبنای اختلافات مذهبی و گسترش تروریسم می پرداخت که برخی از این اقدامات وی به شرح زیر است:

1. متهم در سال 2012 میلادی به همراه دیگر همدستان خود اعضای وابسته به گروه اهل سنت و الجماعت(سپاه صحابه) که در رستورانی واقع در نزدیکی مدرسه دینی "بنوری تاون" در منطقه گلشن اقبال نشسته بودند را به رگبار بست، در اثر این اقدام چهار نفر به نام های عمیر فرزند حق نواز، عبدالشکور فرزند محمد اسماعیل، محمد عمران فرزند کرم خان و عنصر فرزند محمد اکبر کشته شده و 2 تن دیگر نیز زخمی شدند( شکایت آن تحت پرونده قضایی به شماره 2012/443 بر اساس ماده 34/303 ت پ در مرکز پلیس شهرک مبینه تشکیل شده است).

2. متهم همچنین در سال 2012 میلادی به همراه دیگر همدستان خود یک عضو اهل سنت و الجماعت(سپاه صحابه) به نام صلاح الدین فرزند عبدالصمد را در «میدان مردم» کراچی به ضرب گلوله به قتل رسانده است. (شکایت آن تحت پرونده قضایی به شماره 12/657 بر اساس ماده 34/302 ت پ در مرکز پلیس رضویه تشکیل شده است).

3. وی علاوه بر این در سال 2012 میلادی با همکاری دیگر اعضای گروه با یورش به مغازه قنادی «فیض شیرین» در منطقه رضویه کراچی صاحب وی به نام محمد عاطف فرزند محمد خالد را به قتل رساند. (شکایت آن تحت پرونده قضایی به شماره 12/275 بر اساس ماده 34/302 ت پ در مرکز پلیس رضویه تشکیل شده است).

4. این متهم در سال 2012 میلادی به همراه دیگر اعضای گروه خود امام جماعت سپاه صحابه را در میدان چورنگی ترور کرد.

وی پیش از این به اتهام مقابله با پلیس و حمل سلاح غیر مجاز در مراکز پلیس سمن آباد و تیموریه شهر کراچی دارای پرونده قضایی بوده و روانه زندان شده است.

ارسال نظر

 
1